NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki "Sobimatu"!
Järjesta: Vanemad Uuemad Parimad
1 2
12.09.2018 00:32
"Võitluskunstide ekspert" ja "tulistas möödakäijale kuuli pähe" on järjekordne näide kallutatud ajakirjandusest. Natuke treeningutel ja isegi võistlusel käinu ei ole ekspert ja sõnal "möödakäija" on antud juhtumi iseloomustamiseks ebasobivalt rahumeelne sisu. Juhtum on kahetsusväärne, ent ei maksa hüsteeriat üles kiskuda. Rahu, ainult rahu, küll uuriad selgitavad ja kohus mõistab õigust.
    Näita vanemaid (5) Laadin kommentaare...
    12.09.2018 09:52
    Palju loogilisem versioon oleks, et mehed olid omavahel tuttavad, ja seal kulmineerus mingi tüli. Üldiselt inimesed ei söösta tänaval võõrast peksma (eriti kui ründaja on üksi ja rünnatav mitmekesi) ja teisalt, inimesed ei kanna tänapäeval eestis niisama relva kaasas. Midagi on ametlikust versioonist igatahes puudu.
    12.09.2018 10:32
    Täiesti loll pealkiri. Võis olla hädakaitse piiride ületamine, aga võis ka mitte olla. Üldiselt kui inimene saab teise käest vastu hambaid ja kardab veel saada, siis on relva väljavõtmine õigustatud hädakaitse. Üks mees lasi kirvega väljaspoolt korteriust lõhkunud mehe maha - tunnistati hädakatseks. Samas võib lugu lõppeda ka tingimisi süüdimõistmisega - oleneb konkreetsetest asjaoludes. Aga tülinorija mahalaskmine ei ole "jõhker tapmiskatse"
    12.09.2018 10:50
    toimus mõrv, mida sooritas kamp saamatusi.
12.09.2018 00:54
Eelnevatest artiklitest on teada, et purjus, agressiivne ja varem kohtulikult karistatud retsidivist ründas teetöölist ning lõi teda pea piirkonda, põhjustades vigastusi. Füüsiliselt nõrgem teetööline kasutas agressiivse kurjategija rünnaku tõrjumiseks ja oma elu päästmiseks relva.
Kokkuvõtteks - kuri sai karistada.
    Näita vanemaid (9) Laadin kommentaare...
    12.09.2018 14:20
    Inimese tulistamine on KURITEGU. Politsei sai ühe kuriteo niisiis lahendatud ilma vaevata. Tulistaja pannakse kinni ja lahendatud kuritegude arv jälle parem....
    12.09.2018 15:19
    Muidugi võetakse kindla sihiga - enesekaitseks. Kui sa seda ohuolukorras ei kasuta siis pole mõtet kaasas tassida ka. Tõenäoliselt võetakse sul see rünnaku käigus ära ja kasutatakse sinu vastu.
    12.09.2018 15:31
    2brun 12.09.2018 10:03
    Puudulikust keelekasutusest on sul asi ikka väga kaugel ja ma mõtlen seda heas mõttes - väga hästi väljendatud. Pole kunagi ka probleemi kui tõepoolest kellegi keelekasutus (veel) puudulik on aga inimene proovib ja tahab.
    Jõudu & edu!
12.09.2018 01:32
Ei ole mingi enesekaitse, sellest saab aru isegi pooletoobine!
    Näita vanemaid (6) Laadin kommentaare...
    12.09.2018 13:03
    Inimesed, kes asjast ei tea, ei peaks võtma sõna teemal, kas 6 lasku on vähe või palju. Päris elus sa hämaras ja afektis isegi mitte ei näe, kas said pihta või ei. Ja mingi paar pihta läinud lasku (kui just pähe ei lasknud) ei tarvitse peatada lähidistantsilt ründajat isegi mitte siis, kui see ründaja hiljem tabamuste tulemusel sureb. Ei suuda keegi sellises olukorras lugeda laske, omast arust teed kaks lasku, tegelikult läheb terve salv.
    Rääkida mingist "algul jäsemetesse" laskmisest..... Sellises olukorras on ükskõik millele pihta saamine kõva sõna. Liikuvatele jäsemetele ei saa naljalt pihta isegi väga kogenud ja tulevahetuse kogemustega võitleja. Eriti, kui on vahetult enne seda rusikaga korralikult vastu pead saanud. See teetööline suutis 6-st lasust 5 pihta saada...... see oli erakordselt hea tabavus.
    Kogu teema on minu arust see, kas laskmisele eelnenud asjaolud ikka olid need, mis kirjeldati. Kui olid, siis on selge enesekaitse, kõigi oma 6 lasuga.
    Ja veel - õigus ei pea keerama selga kuritegevusele. See on printsiip. Mille kaitsmine kõigi vahenditega peaks olema üldarusaadav.
    12.09.2018 17:49
    Exhmhm, täiesti nõus sinuga! Aga probleem on meie riigis, kus on kasutusele võetus NSVL-i oma KARS, kus on olemas selline mõiste, nagu "hädakaitse piiri ületamine". St, et inimene ei tohi laskma inimese, kes lõi ta rusikaga pähe. Lasta võib vastase, kes ründab sind relvaga, sh külmrelvaga. Peksta võib sind terve kari pätte, aga maha lasta neid ei tohi! See paragraph, minu meelest, rikkub üks inimeste põhiõigustest. Nimelt, oma puutumatuse ja tervise kaitseks. Aga see on juba õiguskantsleri pädevus. (Ma võin eksida juraväljendites, kuna pole jurist ja mu eesti keel pole täiuslik.)
    15.09.2018 09:05
    Praegu kehtivas KarS-is on sõnastus:

    "(2) Isik ületab hädakaitse piiri, kui ta kavatsetult või otsese tahtlusega teostab hädakaitset vahenditega, mis ilmselt ei vasta ründe ohtlikkusele, samuti kui ta ründajale kavatsetult või otsese tahtlusega ilmselt liigset kahju tekitab."

    Tegelikult ei sätesta see, milliste vahenditega milliste vastu võib ja milliste vastu ei või. Rusikatega surnuks peksmiste näiteid on praktikast võtta küll ja küll. See, et proks oma süüdistusaktis miskit utreerima asub, et tähenda, et tal õigus on. Tema ülesanne on süüdistada ja tema karjäär sõltub süüdimõistetud otsuste protsendist. Puhas omakasu.
12.09.2018 01:33
Selge on et hädakaitse see ju pole,kui inimene juba eelnevalt võtab relva tööle kaasa.
    Näita vanemaid (12) Laadin kommentaare...
    13.09.2018 13:04
    Normaalne inimene kannabki relva pidevalt kaasas ning KASUTAB seda vajadusel. Muidu saab tappa nagu koer ja kohtus on ründajad juba KANNATANUD! (Ime, et Norra kohtus Breivikut kannatanuks ei tehtud - NÕRGAD JURISTID NEIL seal....)
    15.09.2018 09:54
    " brun
    12.09.2018 08:50
    Kui ehitustööline läheb tööle isiklik relv kaasas, siis peab ta mingi asja pärast ise kartma. Võib olla on tal endal mingid probleemid ( võlad, illegaalne tegevus, vaimsed häired, tagaajamismaania, jne. ) Oma kokkupuudetes ehitajatega pole küll varem näinud et keegi relv vööl ringi liiguks. Pole lihtsalt selline amet, et vajaks relva kaitset. "


    Aga meil ei tohigi kanda nii, et iga brun näeks. Relv on kenasti tunkede all õlakabuuris peidus.
    15.09.2018 10:00
    " velts
    12.09.2018 09:08
    Aitab jamast,absoluutselt kõigil inimestel tuleks relva luba ära võtta!Relvast rääkimatta.Mis haige jutt,et võtan relva igaks juhuks tööle kaasa!Eesti on täiesti turvaline riik ja relva ei tohiks kellegil olla.Ka liiklus politseil ei tohiks seda olla.Võibolla vaid nui ja pipragaasi!"


    Et kui liikluspolitseinik peatab auto, milles on tagaotsitavad ja need talle läbi ukse kuuli kõhtu lasevad, siis paarimees laseb autole põgenemise vältimiseks pipragaasi õhupuhastisse ja torkab kumminuudi sumpsi?
12.09.2018 02:01
selle eksklusiivse loo eest sentigi maksma.
12.09.2018 05:39
Relvaloa ja relva omamisel otsustab ikka kaasavõtmise omanik. Antud juhul kiiduväärt tegevus ja ehk jäid tänu sellele Artjomi edasised kriminaalsed teod ära. Ajakirjandus - ärge keerutage relvade ja pagulaste teemadel.Relvad on ja jäävad ning vägisi mur.janid armsaks ei saa.
    12.09.2018 09:42
    Get real! Pagulane on juba aastasest peale nugadega võitlema treenitud, see on neil kultuuriline kodune kasvatus, aianduspoes maksab matšeete umbes 11 euri ja pole vaja mingit relvaluba selle soetamiseks. Samuti kasutavad nad autosid, et lennuväljal või tänaval inimestele selga sõita, aga reie sonite relvalubade ümber. See on lihtsalt neruväärne ajal, kui kasutatakse tsiviilelanike peal massihävitusrelvi ja kes seda mainib on vandenõuteoreetik.
12.09.2018 05:59
Vasja ei julge muidu tööle minna kui relvaga ja relvitu vastu relva kasutamine pole hädakaitse vaid hädakaitse piiride ületamine. Kas seal rohkem teetöölisi polnud ja mis seos peale nimede Vasjal ja Ivanil oli? Mõni pealtnägija ka lõuga saamisel oli?
Rohkem avaliku tapmise moodi. Retsi tapmise eest muidugi kiitus. Aga retsi l oli ju inimese väljanägemine ja see, et tegu retsiga oli juhus?
12.09.2018 06:19
Eriväljaõppe saanud ja 24/7 eriolukordades tegutsema õpetet politseiniku puhul on loomulik, et inimese päise päeva ajal Vabaduse platsil enesekaitseks maha laseb. Südaöösel Lasnamäel ründe tõrjumisel on kikkpoksingu eksperdi puhul olukord sootuks teine!!! Loomulikult ei tohtinuks ta relva kasutada! Otseloomulikult poleks tal tohtinud seda kaasaski olla. Ja üldse pole tõestatud, et teetöölist oleks rünnatud ja üldse ....! Saage ometi aru - on oluline erinevus politseinuiku ja tavakodaniku vahel!!! IRW!
    12.09.2018 07:43
    peen irooni, hakkasin juba veel iroonilisemat vastust kirjutama.
    12.09.2018 15:28
    Huvitav ja et erivaljaoppe saanud politseinikud ei suuda leida muud lahenduat kui relvast maha lasta. St kui isegi sellised spetsialistid ei saa muud moodi siis mida moelda tavakodaniku kohta. Kodanik erinevalt politseist ri liigu paaris, kuulikindlavesti ja tont teab mis varustusega
12.09.2018 07:03
läheb hädakaitse piir?Seda kust see läheb politseis ei õpetata, jahh kui sind esimesena lastakse ja sa juhtumisi juba pihta pole saanud võid ka vastu lasta, või kui sind noaga rünnatakse, tõesta pärast ära et laiba juurest leitud nuga oli mõeldud sulle mitte või määrimiseks, relva kasutamine enesekaitseks on seega üsna komplitseeritud.Ei õigusta sillal toimuvat ega mõista hukka kuna ei tea tagamaid.Kui oled relva omanik ja konflikti olukorras seda kasutad pead ikka väga täpselt teadma kuna päästikule vajutad, muidu leiad ennast olukorrast kuhu mitte ei tahtnud enne rünnakut sattuda, nimelt oled ise sunnitud triibulist päikest vaatama kui see siis enam üldse su peale paistab.
12.09.2018 07:04
Purupurjus politseinik teenistusrelvaga laseb maha "rüseluse käigus" joomakaaslase, ja süüdlasi pole, mees vaba. Vabaduse platsil lastakse "enesekaitseks" maha vähemalt 50 meetri kaugusel noaga ringi jooksev meeltesegaduses inimene. Nüüd kui kuul pähe läheb sillal möödujale on see juba "enesekaitse", millele advokaadidki tuginevad. Mida edasi? Püssidega kõik linnatänavaile mängima - "enesekaitseks" inimesi maha kõmmutama?
    Näita vanemaid (8) Laadin kommentaare...
    12.09.2018 09:46
    Jah, see on tõsi , et Vabaduse platsil laskja oli afro-eestimaalane ( IRW). Seda asjaolu on piinliku hoolega siiani varjatud
    12.09.2018 11:07
    Avalik video pole just eriline varjamine... Mis mõte aga oleks täiesti seaduslikult käitunud politseiniku nahavärvi kuulutamine üle ilma? Keda huvitab, näeb videost ise.
    12.09.2018 11:11
    Ah ära valeta, tumedama nahaga mees oli küll kohapeal, aga tõi mingit tekimoodi asja autost samal ajal kui paarimees üritas kontakteeruda noamehega!

    Vaata või vanu videoid, seal on näha, et pikem mees üritab kontakteeruda ning on sunnitud tulistama, samal ajal kui lühem mees toob tekki taustal!
    Ja lühem mees on jah tumedam kui pikem.

    Keegi ei ürita midagi varjata, sinu väide on lihtsalt su enda väljamõeldis kõigest!

    youtu.be/uOX9Cua3cCw
    juhtumist oli veel videoid, aga otsi ise.
12.09.2018 07:06
Mis selle artikli mõte on? Tunda kaasa hukkunud kriminaalile, kes oleks võinud mõne teie sugulase või tuttava kallal vägivalda kasutada? Issanda loomaaed on suur ja mitmepalgeline, lõplikku tõde pole olemas. Kohtud mõistavad õigust, mitte õiglust.
12.09.2018 07:08
Tallinna getodes tööd tehes peab tukk alati käepärast olema, sest kunagi ei tea millal vant sind rünnata võib.
12.09.2018 07:50
Et siis tulistas suvalisele möödakäijale lihtsalt kuuli pähe? Lgp. ajakirjanik võiks natuke enne artikli kirjutamist ennast asjaoludega kurssi viia. Kas oli tegemist hädakaitse piiride ületamisega või ei... selle selgitab välja kohtulik uurimine. Kui need piirid ületati, saab relva kasutaja karistada. Ja isegi kui karistada saab, siis nii mõneski olukorras ei saa relvaomanikule inimlikust seisukohast relva kasutamist ette heita. Iga kell on parem olla elus hädakaitse piiride ületaja kui postuumselt hädakaitse piirides käitunu.
12.09.2018 08:07
Kumba kohus usub, kas purjus, agressiivset paadunud kurjategijat või töökat ja tubli teetöölist?

Ise küsin, ise vastan. Eesti korrumpeerunud kohtunikud usuvad seda, kes neile suurema altkäemaksu annab. Kardan, et narkoäris osalev paadunud kurjategija saab kohtunikule suurema altkäemaksu anda, kui tubli noor teetööline. Kohtunikud reeglina tarbivad ka mõnuaineid, et oma müüdava hinge kuritegelikkust unustada ja narkodiileril on siin eelisolukord.
12.09.2018 08:24
Peaks igapäev 3 tükki maha laskma. Saaks öhu puhtmaks. Tehtud;-)))!
    12.09.2018 08:34
    On kuul pähe ;)! Kohus hellitab. Rahvas karistab ;-))))))!
    12.09.2018 09:18
    No te küll enam matsu ei jaga.Põhimõtteliselt te ise oletegi kurjategijad,vähemalt teie mõtte käik on selline.Te ei saa enam aru mis on halb ja mis hea,mis õige mis vale!Nii kaua kui sina vabaduses liigud ei ole see õhk küll kuidagi puhas!
    12.09.2018 09:55
    Kas sina ikka saad aru, kuidas riigis võim töötab? Miks maffioosode matustel kubiseb "lugupeetud" inimestest? Soovitan enne ikka ennast harida ühiskonna teemadel, kui otsustama hakata, kus see hea ja kus see kuri ennast peidab, kuidas arendatakse seda negatiivset poolt ja selle hierarhiat. Seadused neile nagunii ei kehti, olgu siis formaalne või mitteformaalne võim.
12.09.2018 08:34
Terve päev püstolit kaasas tassinud ja pole ühtegi kõmmu saanud teha, eks aja närvi küll. Hakkad juba instiktiivselt olukorrale lahendust otsima
    12.09.2018 08:46
    Narkotsi tarbinud , tahad ikka töömehele peksa anda..;) .Jobannöi Artjom :).
    12.09.2018 11:50
    see kaasas kandmine nii raske pole kui oled väikese ja kerge enesekaitserelva ostnud. (Ainult sellega pole võimalik täpselt sihtida, aga enesekaitse puhul pole see
    tavaliselt ka vajalik.)

    Kui oled ostnud suure riistapikenduse, siis võib raskeks minna tõesti...
12.09.2018 08:49
Mul puuduvad suitsidaalsed iseloomujooned ja seega on mul öösel Tallina getodes liikudes (ja ida-virumaal samuti!) ka seaduslik relv alati kaasas... ja kuul rauas ja kaitseriiv maas (õigemini seda polegi) ja relv kohas, kus ma selle ilma traksidega sahmimata kätte saan. Viimasel ajal olen relva kaasas kandma hakanud ka Tallinna kesklinnas öösel liikudes, sest tänavakuritegevus on vasakpoolse valitsuse ajal laienenud ka kesklinna, nagu igal pool mujalgi euroopas, kus sotsid ja vasakpopulistid võimul (London, Pariis, Berliin, malmö, Sockholm jne.).
Kujutan ette, et sotsist siseminister ujub nüüd varsti lagedale relvade kokkukorjamise eelnõuga. Selle enesekaitse mõiste õnnestus sotsidel juba ära "euroniseerida" kevadel, kui keegi ei märganud veel. Selle tõttu üldse käibki see tants "uurijate" ja kohtute vahel selle õnnetu teetöölise solgutamiseks. Eelmise seaduseredaktsiooni ajal oleks see teetööline ennast lihtsalt kaitsnud ja enesekaitse oleks enesestmõistetav. Nüüd jauratakse selle kallal, et miks 6 lasku ja miks üldse relv kaasas oli ja kas rusikaga löömine on üldse rünne, kui sul on relv kaasas jne.
Ehk siis tahetakse sisse viia lääne-euroopast levima hakanud sotsialistlikku korda, kus inimesel endal polegi õigust ennast kaitsta, rääkimata relva omamisest. Inglismala juba jõuti kõige kaugemale selle inimvaenuliku sotsialismi levitamisega - seal korjati relvad tavakodanikelt ja seadusega on keelatud ennast kaitsta. Muide USA 3-4 idaranniku osariiki on ka seda teed läinud - relvade omamine on reglementeeritud nii räigelt, et inimesel pole võimalust reaalselt relva omada, kuigi põhiseaduslik õigus tal selleks on ja mis kõige räigem - keelatud on ennast kaitsta. See kõlab uskumatult, kuid New Yourk'is pannakseinimesi vangi selle eest, et nad kandsid kaasas näiteks kohalike sotside poolt keelatud relva magasini varuosasid (NY lennujaamades võetakse nii vahele sadu inimesi aastas, kes teistest osariikidest tulnutena pole kursis kohalike sotside idiootsusega ja on näiteks unustanud 10 lasulise magasini tagavaravedru oma kotti, sest käis enne reisi lasketiirus laskmas) ja sama edukalt lähed kohtu alla, kui hakkad vastu ja vigastad näiteks tänaval rahakotti nõudvat noaga vehkinud neegrit.
Inglismaal lähed vangi, kui oma aknale ise turvatrellid paigaldad ja pätt sinna kinni jääb. Saad veel lisaks rassiviha süüdistuse, kui see pätt on juhtumisi neeger või araablane... rääkimata juba sellest, et tänaval noaga vehkivale pätile vastu astud.
    12.09.2018 12:50
    üldjoontes kogu jutuga nõus, aga kuul rauas ära küll ringi kõnni esiteks keelab seda relvaseadus ja teiseks võid kogemata omal mõne organi küljest lasta.Kui läheb konfliktiks kulub kuuli rauda tõmbamiseks max 2 sekundit, juhul kui salv muidugi auguraual all on.
    12.09.2018 16:22
    2 sekundit on ülimalt pikk aeg, kahe lasu vahele jääb lastes umbes 0,2 sekundit. Kui on soov kiiresti lasta. Kui sind rünnatakse distantsilt 3-4 m siis ründaja sinuga kontakti jõudmiseks kulub sekund või gramm peale.
12.09.2018 09:00
et tulistajal hea kaitsja kohtus...
Selliste asjade eest tahetakse Eestis vangi panna, va siis kui politseinik oled.
Minu arust tulistaja poolt õigustatud tegevus, ründaja ju ründab ka selle mõttega et sind maha lüüa, üks õige löök ja inimene võib nii õnnetult kukkuda et sureb sealsamas.
    12.09.2018 10:12
    Tundub, et siin tuleb juba rääkida poliitilisest tellimusest enese kaitseks relva kasutanu trellide taha panna, ja sellega seadustada relva kasutamise võimatus enese kaitseks. Sellisel puhul tuleks relvaomanikel juba organiseeruda ja koos osta kõigile vajalik kaitse kohtuvõimu tegevuse vastu.
12.09.2018 09:30
Relva ei võeta kaasa igaks juhuks. Pealegi on seaduslik relv üpris kallis lõbu, mida üks tavaline 'teetööline' endale lubada ei saa. Miski on selles jutus mäda.
    12.09.2018 09:48
    Relv ei maksa midagi. Paarisaja euroga saad täitsa kena kasutatud relva.
    Relvad on täitsa tavalistel inimestel: elektrikul, sõiduõpetajal, kokal, elektroonikapoe müüjal, tuletõrjujal,automaalril. Need loetlesin enda tuttavatel, kel ametlik luba olemas.
    12.09.2018 10:11
    Vaba riigi vabal kodanikul peab olema õigus ise otsustada kas ta soovib võtta enesele kohustused, mis kaasnevad õigusega omada, kanda ja kasutada tulirelva. Kui tal seda õigust pole, siis pole vaba tema või pole vaba see riik, mille kodanik ta on.
    12.09.2018 12:47
    Relv just igaks juhuks kaasa võetaksegi. Kui oled ostnud omale relva ja selle koju vedelema jätad, siis oled selle raha lihtsalt maha visanud.

    Eestis on viiekohaline arv relvaomanikke ning kui jahimehed kõrvale jätta, siis suurem osa neist kannab oma relva ka igapäevaselt kaasas. Need inimesed ei kanna relva kaasa mitte selleks, et kedagi tingimata tulistada, vaid et kui tõesti muud võimalust pole, ei oleks elu viimaseks mõtteks: "Miks ma selle täna küll kappi vedelema jätsin..."

    Uus Glock maksab umbes 650 euro ringis (võib saada ka odavamalt), relvaloa tegemise riigilõivudest veel sada otsa. Kui suur osa inimesi suudab omale paar tuhat eurot auto tarbeks kokku ajada, siis 750 eurot pole midagi ületamatut.

    Igasugused "ei võeta kaasa igaks juhuks" ja "miks tal üldse relv on" kommentaarid näitavad selgelt välja, et varjatud relvakandmise nõue, mis meil siin kehtib, tekitab paljudes "pole näinud, pole olnud" tunde. Relvi on kümneid tuhandeid, aga kuna ei näe, siis arvatakse, et neid kaasas ei kanta ja kui kantakse, siis pead hull olema. Ei ole nii.
12.09.2018 09:49
On prokuratuuril vesiahju kuna laskija oli kaine ja tegemist oli enesekaitsega politsei tohib aga näe tavakodanik mitte!
1 2
Jäta kommentaar
Oled anonüümses kommentaariumis, sisse logituna kommenteerimiseks vajuta siia
või vasta anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega