Venima jääv müügiprobleem võib Estonian Airi viia likviidsuskriisi.

„Müük võib võtta aega isegi aasta või kaks,” ütles lennundusameti endine juht Toomas Peterson. „See tekitab Estonian Airile isegi rohkem probleeme kui SAS-ile, sest Estonian Airil võivad tekkida likviidsusprobleemid.”

Petersoni hinnangul ei ole lennufirmad Estonian Airi ostust praeguses turusituatsioonis huvitatud ja müügilootused rajanevad investoritel.

„Kui vaadata ida poole, siis nemad võivad olla huvitatud sellest, et saada jalg Euroopa Liidu ukse vahelt sisse,” osutas lennundusekspert Venemaa poole. „Kõik oleneb muidugi hinnast ja praegu ei tea keegi, mis selle osaluse eest küsitakse,” lisas ta.

Parimaks võimalikuks stsenaariumiks peab Peterson seda, kui Estonian Airi ostaks mõni suur lennufirma. „See tõenäosus on aga praegu nullilähedane,” ütles ta ja lisas, et hea oleks ka see, kui osaluse ostaks mõni fond või pikaajaline investor.

Eesti riigile Peterson lennufirma ostu ei soovita. „Igal juhul tuleb välistada riigi osaluse suurenemist,” ütles ta. „Eesti riigil ei ole mingit mõtet Estonian Airis olla.”