Linnaisadel on võimalik toetada Kesklinna valitsuse pakutud varianti, kus Kalasadama tänava, Põhja puiestee, Kotzebue tänava, Kopli tänava, Telliskivi tänava, Filtri tee, Odra tänava, Türnpu tänava, Vilmsi tänava, Gonsiori tänava, Rohelise aasa, Poska tänava, Narva maantee ja Bensiini tänava piirides jääks piirkiiruseks 40 km/h.

Vanalinnas Toompuiestee, Kaarli puiestee, Vabaduse väljaku, Pärnu maantee, Viru väljaku, Mere puiestee ja Rannamäe tee vahel säilib õueala, kus tohib sõita kuni 20 km/h kiirusega. Suurim lubatud sõidukiirus 50 km/h säilitatakse Tartu maanteel Odra tänava ja Liivalaia tänava vahel, Narva maanteel Poska ja Pronksi tänava vahel, Paldiski maanteel Tehnika tänavast Toompuiesteeni, Endla tänaval Tehnika tänavast Toompuiesteeni, Gonsiori tänaval Vilmsi ja Liivalaia tänava vahel ning Pärnu maanteel viaduktist Suur-Ameerika tänavani.

Alternatiivina võib esialgu kehtestuda variant, kus piirkiirus 40 km/h kehtib vaid südalinnas, alal, mis piirneb Rannamäe tee, Toompuiestee ja Tõnismäe tänava ning Liivalaia, Pronksi, Jõe ja Ahtri tänavaga (nimetatud tänavad välja arvatud – toim).

Vähem õnnetusi

Inseneribüroolt Stratum tellitud uuringu tulemustest selgus, et sõidukiiruse alanemine 40 kilomeetrini tunnis võimaldab vähendada liiklusõnnetuses hukkumise tõenäosust 5–20 protsenti, samuti kaasneb sõidukiiruse piiramisega kesklinnas müra ja õhusaaste vähenemine ning rahulikum ja ökonoomsem sõidustiil toob kaasa väiksema kütusekulu.