Häiretega hädas Swedbankile pole laekunud veel ühtegi kahjunõuet
Swedbanki reedest esmaspäeva kandunud teenustetõrked põhjustasid suurt segadust.
„Kaardimaksed olid häiritud reede pärastlõunal ja täna (eile — toim) hommikupoolikul. Loomulikult mõjutavad sellised probleemid meie tegevust, sest üle poole ostudest tehakse pangakaartidega,” ütles Selveri avalike suhete juht Annika Vilu. „Enamik kliente on küll mõistvad ja maksavad võimalusel sularahaga, kuid alati leidub ka pahaseid külastajaid, sest enamasti venitavad sellised häired pikaks ka kassajärjekorrad.”
Swedbanki probleemide tõttu otsustasid paljud ostjad poest lihtsalt lahkuda. „Tõepoolest jäid paljudel ostjatel ostud tegemata ja täis ostukärud jäeti müügisaali,” nentis Maxima avalike suhete juht Erkki Erilaid. Rimi Eesti Food AS-i kommunikatsioonijuhi Katrin Batsi sõnul olid suured häired ka nende kauplustes.
Swedbank andis juba reedel teada, et korvab klientide põhjendatud nõudmised. Panga pressiesindaja Mart Siilivase sõnul peab klient näitama, et sai otsest kahju, mille põhjustas pangapoolne häire.
Kõik kolm eelnimetatud kaupluseketti kinnitasid, et pole kahjusid veel kokku löönud, kuid kaaluvad kahjunõude esitamist. Saamata jäänud tulu eest hüvitise saamisse suhtuti pigem siiski skeptiliselt. „Saamata jäänud tulu on sellistel puhkudel keeruline arvutada, aga selgitame asjaolusid ning käitume vastavalt pangaga sõlmitud lepingule,” ütles Vilu.