Sotsisaalminister Hanno Pevkur avaldas tänasel valitsuse pressikonverentsil lootust, et elektriautode kasutusele võtmise tulemusel paraneb oluliselt sotsiaalteenuste pakkumine.

„Kõikidele omavalitsustele antakse võimalus auto soetada, kuid kui võtta ainuüksi Tallinn, siis siin on sotsiaaltöötajaid oluliselt rohkem ja suuremates valdades on neid ka rohkem. Võib eeldada, et kõik sotsiaaltöötajad seda autot ei vaja,” rääkis ta.

Tegemist ei ole Pevkuri sõnul väga pisikese autoga ning arvestades enamike valdade suurust, siis piisab ka masina 160 kilomeetrisest tegevusraadiusest ühe laadimiskorraga.

Jaapanlaste üks huvi, miks nad on elektriautode tehnoloogiat Eestile väga pakkunud, on majandusminister Juhan Partsi hinnangul tehnoloogia eksperimenteerimine.

„Arvestades meie riigi suurust, meie head nime mitmete muude tehnoloogiate üle võtmisel, siis ma arvan, et seda tasub katsetada,” lisas ta.

Valitsus sõlmis Mitsubishi Corporationiga lepingu, millega Jaapani konglomeraat omandab 10 miljonit saastekvoodi ühikut (AAU). Eesti pool saab vahetustehingu raames pooltuhat elektriautot. Ülejäänud raha eest rajatakse kogu riiki kattev akulaadijate võrgustik ja käivitatakse eraisikutele mõeldud toetusskeem elektriautode ostmiseks.

Juba käesoleva aasta detsembrist alates saavad linnade ja valdade ning riigile kuuluva AS Hoolekandeteenused sotsiaaltöötajad oma käsutusse kokku 507 elektriautot Mitsubishi i-MiEV.

Elektriautode mugavaks laadimiseks paigaldatakse üle Eesti ligi 250 kiirlaadijat, mis võimaldavad kuni 30 minutiga täita tühja aku 80 protsendi ulatuses.