Kuigi Hiina suurim autotootja Beijing Automotive Works (BAIC, 北京汽車) loodab osta ära Euroopa mõjuka autotootja Opeli, suhtub Hiina valitsus ettevaatlikult firmadesse, mis tahavad väljamaiseid autotootjaid üle võtta, vahendas Reuters Hiina sõltumatu rahandus- ja majandusajakirja Caijing (财经).

Valitsuse leige suhtumine oli peamine põhjus, miks vaibus Hiina autotootja Geely Automobile Holdingsi huvi Fordile kuuluva Rootsi sõiduautotootja Volvo ostmise vastu. Samuti keelas Hiina valitsus ehitusmasinaid ehitaval ettevõttel Sichuan Tengzhongil osta General Motorsilt tema maasturibrändi Hummer.

Opelit müüva GM Europe'i presidendi Carl-Peter Forsteri sõnul on praegu selge eelis Opeli ostmiseks Kanada päritolu autoosade tootjal Magnal. Ettevõte kavatseb osta 55 protsenti Opeli aktsiatest koostöös suuremalt osalt Vene riigile kuuluva panga Sberbankiga. GMile jääks Opelist 35 protsenti.

Vahepealsete teadete kohaselt oli Magnal ja Sberbankil raskusi tehingu rahastamisega, mistõttu kokkulepe võib veel põrmu variseda. Ent Forster kinnitas pühapäeval, et GMi ja Magna tehingu toimumiseks on tarvis vaid üksikasju täpsustada, ta oli enda sõnul "äärmiselt kindel", et kaugeleulatuv kokkulepe on sõlmitud.

Juhul kui BAIC saab siiski oma jala ukse vahele, kavatseb see 660 miljoni eurose rahasüsti eest saada 51-protsendilise osaluse Opelis, nii et General Motorsile jääks 49 protsenti. Möödunud nädalal sisse antud pakkumise kohaselt ehitaks BAIC seejärel 2 miljardi dollari eest esimese Opeli tehase Hiinasse, kirjutas Financial Times.

Sel viisil saaks BAIC võimaluse vabalt toota Opeli autosid Hiina autoturule, mis kasvab maailmas kõige kiiremini. Seevastu on hiinlastel kavas sulgeda Opeli tehas Antwerpenis Belgias ja vähendada Opeli tööjõudu üle kogu Euroopa, selgitasid asjaga tuttavad inimesed FT-le.