Augusti keskel langetati otsus moodustada koos majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi transpordi arengu ja investeeringute osakonnaga eksperdirühm, mis hakkab analüüsima ja ette valmistamaa isesõitvate sõidukite Eestis kasutuselevõttu. Valmima peab tegevuskava ja järgmise aasta oktoobriks olema hoog sisse lükatud ka vajalike õigusaktide muutmisele.

Nimelt on Eesti liitunud Viini konventsiooniga, mis sätestab, et igal sõidukil peab olema juht, kellel on võimalik sõidukit kontrollida. Isesõitvate autodega tegelevate ekspertide sõnul vaadatakse konventsiooni sõnastus rahvusvahelisel tasemel üle 2019. aastal. Seni peavad liitunud riigid leidma muid lahendusi, kuidas juhita sõidukeid katsetada.

Just sobiva katsekeskkonna loomine võiks olla võimalus tuua siia suuri tehnoloogia- ja autofirmasid.

Loe edasi homsest Eesti Päevalehest!