Väiksemas Burjaatia vabariigis jääb 20 elektrirongist käiku kuus. „Tveri oblastis pannakse alates 1. veebruarist seisma 40 elektrirongi,” vahendas kohalik väljaanne MKRU Tver nädalavahetusel.

Komsomolskaja Pravda kohalike uudiste rubriikidest leiab pealkirjad: „Voroneži oblastis pandi aasta alguses pärast pühi seisma 20 linnalähirongi. 10 rongi marsruuti lühendati” ja „Kirovi oblastis jäi 13. jaanuarist käigust ära 9 rongi, 12 liini lühendatakse.”

Novgorodi kohalikud aktivistid märkisid, et selle aasta jaanuarist alates ei ole kohalikku rongiliiklust enam 80%-l oblasti raudteedest. Neid on kokku 1144 kilomeetrit.

Need on ainult mõned näited kümnetest ja kümnetest teadetest suurte kärbete kohta linnalähirongide arvus, mis puudutavad pea kõiki Venemaa regioone. Mõnel pool pole enam tegu kärbetega, vaid elektrirongiliikluse täieliku lõpetamisega. Selle aasta algusest ei ole mingit elektrirongide liiklust enam Vologdas. Möödunud pühapäevast ehk 1. veebruarist seisati elektrirongiliiklus täielikult näiteks Eesti piiri taga Pihkva oblastis.

Regioonide elanikud on äärmiselt ärevil. Kogutakse allkirju petitsioonidele, lehtedes ilmub retoorilisi küsimusi: kas hakkame hobusega linna sõitma? Mitmel pool kavandatakse proteste, miitingutest kaubarongide läbipääsu blokeerimiseni.

Loe homsest Eesti Päevalehest Venemaa hääbuvast rongiliiklusest ning sellest, mida on rongide seismajäämise kohta öelda Venemaa Raudteede juhil Jakuninil!