Ametliku uurimisraporti arvutuste järgi võis Estonia tasakaalust välja viia umbes 2000 tonni vett autotekil.

Estonial hukkunute omakseid esindanud advokaat Henning Witte ütleb raamatus «Uppunud tõde», et Björkmanil on õigus selles, et Estonia autotekilt võis vesi alla esimesele ja nulltekile voolata autoteki keskel asunud treppide kaudu.

30kraadise kalde puhul poleks aga 2000 tonni vett enam ulatunud autoteki keskele, et sealt alla voolata.

Tõsiasi, et Estonia uppus kiiresti, eeldab suure veemassi (u 12 000 tonni) sattumist autoteki alla. Kui see nii poleks olnud, siis võinuks Estonia laeva põhja jäänud õhupadjal triivida, kiil ülespidi, ehk isegi mitu ööpäeva, leiab Björkman.

Laevainseneri teooriat toetab kahe laevahukust pääsenud rootslase, Carl Övbergi ja Kent Härstedti, tunnistus. Nende sõnul ajas Estonia end pärast esimest kreeniminekut hetkeks uuesti püsti.

Witte arvates poleks rahvusvahelise uurimiskomisjoni stsenaariumi järgi, vee korral autotekil ja purunenud akende korral ülemistel tekkidel, tasakaalu saavutamine võimalik olnud. Kuivõrd Estonia pärast esimest kreeni ajutiselt tasakaalu tagasi sai, peab Witte arvates Björkmani uurimus paika pidama. Teisisõnu, autoteki all laevakeres peab auk olema.

Björkmani teooria järgi õhkis Rootsi merevägi visiiri pärast laevahukku aluse küljest, et ajada katastroof visiiri kaela. Insener toetub väidetes 2000. aastal avaldatud sonaripildile, mis näitab, justkui oleks visiir vahetult pärast õnnetust jätkuvalt laevavraki küljes.

Björkman rõhutas, et rahvusvahelise uurimiskomisjoni lõppraportist ei leia mingit seletust, miks leiti vöörivisiir 1,8 kilomeetrit põhja pool paigast, kust saadeti välja mayday signaal, ning 1,6 kilomeetrit laevavrakist läänes.

Komisjoni esitatud sündmuste kirjeldus ei klapi tema hinnangul ka ajaliselt. Estonia ei saanud Björkmani arvates visiiri kaotada kell 1.15 ja kell 1.24 sellest ise 1,8 kilomeetrit lõuna poole jääda.

55 tonni kaalunud visiiri leidmiseks kulus 20 päeva. Visiir avastati sonarite abil 76 meetri sügavusest merepõhjast, kusjuures see oli meetri jagu põhjamudasse vajunud.