Eesti Päevalehe toimetusse helistanud isik viitas aga, et süsteem ei tööta siiani ning neile, kes end arsti vastuvõtule registreerida soovivad, tekitab see äärmiselt suurt ebamugavust. „Kui tahan registreerida arstile, pean seda tegema telefoni teel, kuid numbrid [vabad vastuvõtuajad] on alati otsas. Soovitatakse helistada kuu alguses, kuid kindlat päeva ei öelda ning siis istudki telefoni otsas ja muudkui helistad ning üritad vaba aega saada. iPatsiendis oli aga alati olemas täielik ülevaade,” kurtis ta toimetusele.

ITK kvaliteedijuhi Kelli Podošvilevi sõnul oli viis aastat kasutusel olnud iPatsient seotud infosüsteemiga Ester, mis aga välja vahetati. iPatsient oli arendatud haiglasiseselt kasutatava infosüsteemi peale — patsientidele kuvati samasugust pilti nagu haigla arstidelegi.

Endisest lihtsam mõista

Uuel haiglasisesel infosüsteemil aga n-ö patsiendivaadet ei ole ning selle arendamisega praegu tegeletaksegi.

Uus portaal peaks olema haiglasisesest süsteemist eraldatud ja sealjuures peaks see ka rohkem patsiendi vajadusi arvestama. Kuna andmete vaatamine on peale arusaadavuse seotud ka patsiendi andmete turvalisusega, siis tuleb süsteemiga veel tööd teha.