Meeskonna kapten Meelis Saarlaid oli nii purjeka kui ka meeskonnaga rahul, sest kartis enda sõnul veidi hullemat. “Jäin meeskonnaga rahule, kuigi esimene etapp oli piisavalt napp, et mingit meeskonnatööd teha, ning igaüks püüdis aidata sealt, kus parajasti oskas.”

Humoorikas meeskond

Kuningale kirja viimise projekti eestvedaja Alar Schönbergi arvates on jaala meeskonna liikmed igati humoorikad. “Kuigi meeskonnas on päris proffe purjetajaid ja ka algajaid, olid kõik nii suure õhinaga väljas, et kaptenil oli suhteliselt lihtne,” leidis ta.

Teist etappi alustatakse täna hommikul kell 10 ja õhtuks loodavad jaala Vikan ning teda saatvad jahid eesotsas Marthaga jõuda Soome rannikule Hankosse. “Niikaua kui vihma ei saja ja vesi üle ei käi, pole midagi hullu karta,” ennustas kapten Saarlaid.

Jaala on traditsiooniline rannasõidupurjekas, mida ruhnlased ehitasid ja kasutasid kuni 1920. aastate lõpuni. Uue jaala ehitamisega tahetakse rannarahva seas taaselustada vana puupaaditraditsiooni. Kuna ühtegi jaala-taolist laeva ei ole säilinud, ehitati Vikan vanade fotode ja muude ülestähenduste järgi.

Kiri kuningale ja pulma

Jaala koos saatejahtidega peaks jõudma Stockholmi neljapäeval, 3. juuli pärastlõunal. Esmalt antakse kuningakojas üle kiri Rootsi kuningale, seejärel sõidetakse Vaasamuuseumi juurde, kus Rootsi Mereajaloomuuseumi juures etendatakse vanade traditsioonide kohane rannarootsi pulm.

Tagasiteed alustab jaala 6. juulil, siis juba otse üle Läänemere. Haapsalus ollakse 12. juulil.

Jaala ehitanud Jorma Friberg õppis puupaadiehitust Rootsis. Alustati mullu 27. veebruaril ema- ehk kiilupuu langetamisega, vette laskmine toimus veidi rohkem kui aasta hiljem, 16. mai südaööl. Aluse nimeks valiti 2500 pakutud variandi seast Vikan ehk eesti keeles hüljes.