„Loomulikult arendame me eelkõige Venemaa sisest infrastruktuuri ning eelistame oma sadamaid,“ vahendas Tallinna pressiteenistus Jakuni poolt öeldut.

„Kuid Aasia, põhiliselt Hiina, Jaapani ja Lõuna-Korea, veoste kasvav maht näitab, et Vene sadamad ei saa sellega üksi hakkama. Seda enam, et Trans-Siberi magistraalil on alanud konteinerite veo kiirendamise eksperiment: konteinerid plaanitakse tuua Vaiksest ookeanist EL piirideni seitsme päevaga ehk kolm korda kiiremini kui mereteed pidi. See lubab tulevikus konteineriveoste mahtu kolossaalselt suurendada, sellest osa hõlmab ka Läänemere sadamaid,“ lisas ta.

Teise suunana nimetas Jakunin põhja-lõuna transiidikoridori Läänemerest India ookeanini, kaasa arvatud Lähis-Ida maad. See tähendab veel umbes 20 miljonit tonni veoseid aastas.

„Need eesmärgid nõuavad koostöö tihendamist, uusi ühiselt vastu võetud otsuseid, kindlamat transiidivoogude juhtimist,“ ütles Jakunin.

„Aasta tagasi toimunud konverents „Strateegiline partnerlus 1520: Läänemere regioon“ näitas, et meie põhilised majandushuvid kattuvad. Varem või hiljem peavad seda tunnistama ka võimulolevad poliitikud,“ arvas ta.