Raudteefirma märkis Tallinna linnavalitsusele saadetud kirjas, et lähtuvalt raudtee tehnokasutuseeskirja nõuetest ootavad nad linnalt Järvevana ülesõidukorraldaja asendamist videovalvega.

Edelaraudtee Infrastruktuuri AS-i sidetalituse juht Andres Türn rääkis Päevaleht Online’ile, et Järvevana raudteeülesõit on nende jaoks nimekirjas viimane koht, mis veel vajab valvekaamerate paigaldamist. Ülejäänud valvurid on kõik kaamerate vastu juba välja vahetatud.

„Selliseid ülesõidukorraldajaga reguleeritud ülesõite Edelaraudteel rohkem ei olegi,“ sõnas Türn.

Tema sõnul hakati valvureid kaamerate vastu välja vahetama 2000. aastate alguses ning nüüd jõuab töö viimaks lõpule.

„Üldse kõige esimene väljavahetamine toimud Viljandi linnas, siis Tallinnas Valdeku tänaval ja seejärel tuli Viljandi maantee ülesõit. Sellele järgnes Rapla ja nii ta on läinud,“ meenutas Türn.

Raudtee tehnokasutuseeskirja klassifikatsiooni järgi kuulub Järvevana ülesõit esimese kategooria ülesõidu alla, mida reguleerib automaatse foorisignalisatsiooni, poolautomaatsete tõkkepuude ja ööpäevaringse valvega ülesõidukorraldaja.

Edelaraudtee kavandab nimetatud ülesõidukoha ümber ehitada videovalvega reguleeritud ülesõidukohaks, kus poolautomaatsed tõkkepuud seadmestatakse ümber automaatseteks ja ülesõidukoht varustatakse videokaameraga.

Ümberkorralduse tulemusel hakkab ülesõidukohal kõikides sõidusuundades- ja radadel silma peal hoidma lähedal asuva Liiva jaama jaamakorraldaja. Lisaks varustatakse ülesõidukoht signalisatsiooniga, mis teatab operatiivselt toimuda võivatest riketest.

Järvana raudteeülesõitu läbib ööpäevas ligikaudu 40 000 sõidukit ning 26 rongi.