Enne ja pärast remonti on Liiapeksi-Loobu lõigul mõlemas sõidusuunas kaks sõidurada, mida eraldab ka mitmemeetrine eraldusriba. Samasugune tee on autojuhtidel kasutada näiteks Tallinna-Tartu maanteel Tallinna ja Kose vahel.

Pikaajalise sõiduõpetaja ja liikluseksperdi Johannes Pirita sõnul on väga ebatõenäoline, et kui tee-ehitus saanuks õigel ajal valmis, oleks selles paigas kaks vastassuunas sõitnud sõidukit teineteisega kokku põrganud.

Tuleb teeolusid arvestada

Küll aga pole harvad õnnetused, kus vastassuunas liikuvad sõi-dukid põrkavad kokku kaherajalisel teel. „Eraldusriba eesmärgiks on tagada, et sellel teel poleks vastusõitjaid. See on kiirtee üks elemente,” selgitas Pirita.

Politsei- ja piirivalveameti pressiesindaja Tuuli Annama sõnul on igasugune oletamine nii ränkade õnnetuste puhul, eriti veel enne täpsemate asja-olude väljaselgitamist, spekuleerimine. Pealegi ütleb ka liikluseeskiri, et sõidukijuht peab sõidukiirust valides arvestama nii ilma- kui ka teeolusid. Samuti ei saa eeldada, et teelõik, mis kunagi oli neljarajaline, on seda ka praegu ja edaspidi.

Maanteeameti pressiesindaja Allan Kasesalu sõnul on liiklusohutuse seisukohast loomulikult oluline, et Liiapeksi-Loobu lõigul suudetaks võimalikult kiiresti avada liiklemiseks neljarajaline tee. „Kuid liiklust ei ole võimalik ümber suunata enne remonditööde lõppu.”

Remonditööd pidanuks lõppema juba 15. novembril. Maanteeameti selgituse kohaselt esitas Nordecon tänavu suvel muudatusettepanekud, mis eeldasid, et tardkivikillustikku ei kasutataks, ning jättis sellepärast killustiku tellimata. „Maanteeamet aga ei aktsepteerinud muudatusettepanekut ja töövõtjal tekkisid probleemid killustiku tarnega,” selgitas Kasesalu.

Tee valmib poole aasta pärast

Praeguse plaani kohaselt valmib Liiapeksi-Loobu teelõik 2011. aasta suvel. Juttu on olnud aga ka tuleva aasta sügisest ja maanteeametki möönis, et täpsemat, korrigeeritud ajagraafikut ei ole töövõtja veel esitanud.

Eesti Päevalehel eile Nordeconi juhatuse esimehelt Jaano Vinkilt selgitusi saada ei õnnestunud. Mis täpselt ja miks teisi-päeva õhtul Liiapeksi-Loobu teelõigul, Loksa tee ristist veidi maad Narva poole toimunud õnnetuse paigas juhtus, peaks selguma lähiajal.

Liiapeksi-Loobu teelõik on üks neljast tee-ehitusobjektist, millega seotud võimalikke seadusrikkumisi uurib riigiprokuratuur eelmisel nädalal alustatud kriminaalmenetluses.

Teisipäevane õnnetus juhtus Harjumaal Kuusalu vallas Tallinna-Narva maantee 54. kilomeetril. Halbades ilmaoludes põrkasid kokku 52-aastase mehe juhitud Citroën Berlingo ja 25-aastase naise juhitud Ford Mondeo. Hukkusid mõlema auto juhid. Fordis viibinud 58-aastane naine sai vigastada. Eilseks oli välja selgitatud, et üks õnnetuses osalenud sõiduautodest, millel olid ees lamell- ja taga suverehvid, sattus sirgel teelõigul, kus lubatud sõidukiirus on 90 km/h, külglibisemisse ja põrkas vastutulijaga kokku.

Teisipäeval oli veel teinegi hukkunuga liiklusõnnetus,  sur-ma sai teel liikunud jalgrattur. 

Johannes Pirita

•• Sellised õnnetused juhtuvad kaherajalistel teedel

«Eraldusriba eesmärgiks on tagada, et sellel teel poleks vastusõitjaid. See on kiirtee üks elemente.»