1) Hipodroomist. Kui arendaja kavast lõpuks hooned saavad, kaotab linn riigi ainsa hipodroomi ning 14 hektarit rohe- ning puhkeala. Vastu saadakse veerand miljonit ruutmeetrit äri ning elamupinda juba niigi üleküllastunud kinnisvaraturule. Kuidas arvestas linnavalitsus avalikku huvi, kui algatas hipodroomina tuntud kinnistu detailplaneeringu?

Eks see on küsimus pigem tänasele linnavalitsusele. Sotsiaaldemokraadid peavad väga oluliseks suuremate planeeringute kooskõlastamist kohalike elanikega, et oleks ühelt poolt arvestatud linna, kohalike elanike ja piirkondlike seltside, aga ka omanike huvidega. Siinkohal tuleb leida avaliku arutelu kaudu tasakaal.

2) Milliseid vigu ja möödalaskmisi on keskerakondlik linnavalitsus teinud oma viimase valitsemisperioodi jooksul?

Tänase linnavõimu laristav juhtimisstiil on viinud Tallinna eelarve väga raskesse seisu. Majandusbuumi ajal ei kogutud reserve, vaid võeti laenu. Linnavõim ei tohi teenida ühe partei huve, nagu paraku viimaste aastate jooksul väga tihti näinud oleme. Kindlasti oleme vastu ajalooliste linnaosade kaotamisele. Pean oluliseks linnaosa halduskogule kui kohalike elanike esinduskogule otsustusõiguse andmist.

3) Milline on teie arvamus, kas linnapeale antud volitused peaksid käima käsikäes linnavolikogule antud volituste ajalise pikkusega? Võib-olla oleks linna ühtlasema ja parema valitsemise huvides otstarbekam, kui linnapea amet oleks nt 7 või 8 aastases tsüklis?

Linnapea peab sõltuma volikogust, fikseeritud valitsemisajaga linnapea kaugeneb valijatest, mis ei tule kasuks ei demokraatiale ega linnakodanike huvidele.

4) Küsin ja teen ühtlasi ka ettepaneku viia detailplaneeringute koostamine kooskõlla Planeerimisseaduse põhimõtetega. Praegu koostatakse valdav enamus detailplaneeringuid läbi ERANDLIKU seadusesätte, mis lubab erandkorras koostada detailplaneeringu krundi omaniku/detailplaneeringu initsiaatori initsiatiivil - volituse ehk lepingu alusel.

Seda nimetatakse küll erandiks, aga praktikas on see peaaegu üldlevinud viis. See aga ei taga üldhuvidest ehk siis eelkõige linnaruumi ja -majanduse arengust lähtuvat lahendust - krundi arendaja seisab ainuüksi oma huvide eest ning linn on antud protsessis hoopis arendajaga opositsioonis (kuigi peaks olema samuti huvitatud arendamisest) - see tekitab tohutuid vaidlusi, bürokraatlikke keerdkäike ja viib detailplaneeringu koostamise ülikeerukaks, olles samas ka ahvatlev korruptsiooniallikas. Kas oleksite huvitatud sellise olukorra muutmisest?

Erand tähendab, et see on erand ehk niiviisi otsustatakse väga väike osa planeeringutest. Kui erand muutub reegliks, on see seadusevastane ja linn ei suudaks selliseid erandeid ka kohtus kaitsta.

5) Miks on Tallinn äärmiselt ebasõbralik linn üksikisiku mõõtmes? Avalik ruum on kastuskõlbmatu ja pigem vaenulik!

Olen tallinlane ja elanud erinevates kohtades Koplis, Toompeal, Mustamäel, Õismäel ja kesklinnas. Kui Tallinn tahab oma elanike arvu kasvatada, on väga oluline, et linnakeskkond ei oleks vaenulik, vaid võimalikult inimsõbralik. Rohelise pealinna idee on samm selles suunas. Samas ootavad mitmed piirkonnad alles arendamist kaasaegseks elukeskkonnaks, olgu toodud näiteks Kopli liinide piirkond.

6) Kas Teie lõpetate ära linna raha eest eetrisse lastavad propagandasaated nagu Teletallinn (Siin ma nüüd siis olen) ning propagandatrükiste tootmise?

Kohe kui saan linnapeaks, lõpetan poliitpropaganda.

7) Kas Teie lõpetate ära linna raha eest n.ö. "küsitluste" korraldamise, mis ei väljenda linnaelanike tahet? Näiteks küsitlused, kus võisid hääletada kõik inimesed ja sai hääletada mitu korda. Näiteks Kultuurikatla ja Linnateatri ning Haldusreformi "küsitlused".

Rahvaküsitlustes ei ole iseenesest mitte midagi halba. Kui neid aga korraldada, tuleb neid teha asjalikult, mitte soovitud tulemust ette andes.

8) Kas linnapeaks saades on plaanis midagi ette võtta sadamas platseeruvate nn „varrukatega“ ehk libatakso pakkujatega?

Taksonduse korraldus on Tallinna häbiplekk. Siin löön korra majja.

9) Milline saab olema Tallinna linnapea tegevus kodu kaotanud lemmikloomade ja tänavaloomade küsimuses? Kas kavandatakse reaalset abi ja koostööd loomi aitavate vabatahtlike organisatsioonidega? Kui jah, siis kuidas see välja võiks näha? Millised samme astute linnapeana selle väga tõsise probleemi lahendamiseks?

Lemmikloomad on meie igapäevase elu osa. Selle probleemi lahendamisel tuleb kaasata vabatahtlikud, linnas tegutsevad kodanikualgatused ja loomulikult ka linnavalitsus. Investeeringute suurus sõltub majandusvõimalustest, samas palju saab ära teha väikeste kulutustega.

10) Savisaare linnavalitsus tõstis maamaksu ajal kui kinnisvara hinnad ja üürid olid kõrged. Kas nüüd kui kinnisvara väärtus ning korteriüürid on oluliselt langenud, oleks ilmselt õiglane ka maamaksu langetamine?

Savisaar põhjendas maamaksu tõusu ka vajadusega viia lõpule linna kanaliseerimine. Need tööd saavad tehtud järgmise aasta lõpuks, siis on kohane alandada maamaksumäär tagasi 2007. aasta tasemele. Alandatud maamaksu summasid tuleb kasutada sihtotstarbeliselt, kaasates maaomanikke.

11) Mis aastal valmib põhjaväila ehitus?

Põhjaväila ehitustööd algavad kohe, kui linna rahaline seis seda võimaldab ja riik suunab selle projekti rahastamiseks Euroopa toetussummad. Tegemist on linna jaoks prioriteetse projektiga.

12) Mida võtaksite Teie järgmise valitsemisperioodi jooksul ette Viru väljakuga ja Pärnu maantee/Mere puiestee/Narva maantee algusega? Kunagi oli plaan see põhjalikult ümber kujundada, nüüd oleks see idee justkui soiku jäänud.

Kui idee on soiku jäänud, tuleb välja selgitada põhjused. See piirkond tuleks võib-olla ümber kujundada võttes arvesse Rotermanni kvartalit.

13) Kuidas Te kavatsete edaspidi korraldada töö linna erinevates ametiasutustes selliselt, et strateegiliselt tähtsatele ametipostidele nagu haridusameti kõrged ametnikud, koolidirektorid, lasteaiajuhatajad, lastekaitsetöötajad jms, ei valitaks tänu lokkavale korruptsioonile absoluutselt ebakompetentseid, väärate väärtushinnangutega, (vargad, alkoholisõltlased, vägivallatsejad, pedofiilid) ja nartsisistlikke egomaniakke, kes on priviligeeritud seisuses tänu sugulus- ja voodisuhetele või parteilisele kuuluvusele, mitte asjatundlikkusele ja missioonitundele?

Meie juhime Tallinna tõhusalt, ausalt ja korruptsioonivabalt. Sellise linnajuhtimise stiili juures ei ole kohta küsimuses püstitatud näidetel.