Muinsuskaitsealune Katariina kai Paljassaarel, Pikakari ranna ääres on muutunud sedavõrd ohtlikuks, et enne avariiremondi tegemist ei ole soovitatav seal jalutada.

See aasta tellis Tallinna kommunaalamet Katariina kai tehnilise seisundi uuringu, mille tulemustest selgus, et linlaste seas armastatud mereäärne ajaviitmispaik on viimase talve ja kevade suurte tormide käigus saanud sedavõrd suuri kahjustusi, et hävinud on kai alustoed ja kogu rajatis on praegu varisemisohtlikus seisukorras.

“Kahjustused on sedavõrd suured, et võivad tulevaste tormidega kai otsa merre kanda,” vahendas olukorda Põhja-Tallinna avalike suhete nõunik Maarja Maiste, lisades et kail viibimine ja seal jalutamine on kindlasti ohtlik ning selle teavitamiseks on üles pandud liikumist piiravad märgid.

Kuigi kai remondiks on kommunaalameti järgmise aasta eelarvest ette nähtud üks miljon krooni, võib see rahasüst tulla ekspertide hinnangul liiga hilja ja kai kiire avariiremont tuleb teha veel selle aasta lõpus, enne suuremaid sügistorme ja jäätumisi, et ennetada olukorra halvenemist – kai otsa ja seal asuva meremärgi murdumist.

“Tegemist on 19. sajandi arhitektuurimälestisega ning kai ise on saanud populaarseks Pikakari ranna ja linnukaitseala vahetus läheduses – korda tehtud Katariina kai looks sellest territooriumist terviku,” on Maiste sõnul kai säilitamine oluline nii ajalootähisena kui ka piirkonna edasise arengu soodustajana.

Eesmärgiks paadisadam

Millal kaid viimati remonditi, ei osanud ametnik täpselt öelda, kuid vähemasti praeguse Eesti Vabariigi ajal seda tehtud pole. Rahanappuse ja kai praeguse halva olukorra tõttu ei saa rajatis veel lõplikult korda ka järgmise aasta tööde käigus, kui remonditakse ära mere poolt minema uhutud vuugitäited ja kaitsekihid. Selleks on tarvis täiendavaid rahasüste.

Edaspidi soovib Põhja-Tallinna linnaosavalitsus, kelle haldusalasse ajalooline kai kuulub, leida sellele nüüdisaegsemaid ülesandeid. “Tahame ehitada sinna kõrvale paadisadama ja süvendada sissepääsuteed, et kai oleks võimeline vastu võtma suuri jahte,“ rääkis Maiste. Kai esialgsed kindlustustööd lähevad maksma 312 000 krooni.