Laeva kõrvalt võetud merevee proovi analüüs näitas, et selles on liitri kohta 0,056 milligrammi fofsorit, mis on mere fooniline väärtus.

Peale selle tehti laboratooriumis lahustuvustestiga kindlaks, et 20kraadise soojuse juures lahustub vees üldfosforina 0,02 protsenti ainest. Seega lahustub lasti uppumisel Läänemerre 130 kilo üldfosforit, mis on võrreldav väiksema asula heitveepuhasti aastase reostuskoormusega.

Saastetasu oleks sellise reostuse puhul 500 krooni. Hetkel laadungil aktiivset kontakti ümbritseva merekeskkonnaga pole.

Keskkonnainspektsiooni teatel võib tulevikus oht tekkida laevalt seni veel ümber pumpamata kütteõlist, mida on umbes seitse tonni külgmahutites ja 1,6 tonni põhjamahutites. AS Dagomar laevade abiga on püütud õli laevalt välja pumbata, kuid tugevnenud tuul on katsetused ajutiselt peatanud.

Seni õlireostust laeva ümbruses täheldatud ei ole.

Möödunud reedel hommikul kaldus Tallinnas Poola teel olnud Eesti kaubalaev Eevi 12 miili kaugusel Tahkunast Eevi trümmi sattunud vee tõttu 15-20kraadisesse kreeni.

Eevi kapten võttis vastu otsuse suunduda Lehtma sadama poole, sest vaatamata kreenile oli laeva käik säilinud ja mootorid töötasid. Inimesed pardalt ei lahkunud, kuna oht ei olnud nii suur. Laeva pardal viibis viis meeskonnaliiget ja üks reisija.

Piirivalvekaatri saatel jõudis lekkiv laev Lehtma sadama lähedale, kuid seal avastati, et Eevi ei saa suure süvise tõttu sadamasse sõita. Laev juhiti liivasele madalikule kinni.