1) Hipodroomist. Kui arendaja kavast lõpuks hooned saavad, kaotab linn riigi ainsa hipodroomi ning 14 hektarit rohe- ning puhkeala. Vastu saadakse veerand miljonit ruutmeetrit äri ning elamupinda juba niigi üleküllastunud kinnisvaraturule. Kuidas arvestas linnavalitsus avalikku huvi, kui algatas hipodroomina tuntud kinnistu detailplaneeringu?

Ma loodan, et sellele küsimusele on praegusel linnapeal vastus. 250 000 m2 pinda Hipodroomi asemel tähendab ka praegustele Põhja-Tallinna elanikele väga põhimõttelisi liikluse ümberkorraldusi, sest kõik need inimesed, kes sellele suhteliselt väikesele territooriumile mahutatavale 250 000 m2-le kolivad, tahavad kuskil parkida, tahavad sujuvalt ja ilma ummikuteta hommikul tööle ja õhtul koju sõita. Tean, et nii hobusekasvatajad kui ka Põhja-Tallinna elanikud on andnud linnavalitsusele teada, et plaan hipodroomi maa-ala täis ehitada ei vasta nende ootustele. Ma ei tea, kuidas praegune linnapea neile vastanud on.

Ma olen küll veendunud, et Tallinnasse peab juurde tulema ka tihedaid ja kaasaegseid linnapiirkondi, aga ma arvan, et nende rajamisega ei tohi kaasas käia praeguste elanike huvidest üle sõitmine.

2) Milliseid vigu ja möödalaskmisi on keskerakondlik linnavalitsus teinud oma viimase valitsemisperioodi jooksul?

On unustatud ära, et Tallinna linnaelanikud ei ole mitte Keskerakonna parteirakukese liikmed, vaid linnavõimu tööandja, et linna rahakott ei ole mitte partei rahakott vaid maksumaksjate oma. Sellest on tulenenud ka kõik ülejäänud vead – lasteaedadelt raha äravõtmine, maamaksu 2,5 kordne tõstmine, propagandaeelarve mitmekordne suurendamine jne.

3) Milline on teie arvamus, kas linnapeale antud volitused peaksid käima käsikäes linnavolikogule antud volituste ajalise pikkusega? Võib-olla oleks linna ühtlasema ja parema valitsemise huvides otstarbekam, kui linnapea amet oleks nt 7 või 8 aastases tsüklis?

Linnapea peab enda tõestamiseks ja usalduseks oma mandaati uuendama sama ajavahemiku tagant kui volikogu.

4) Küsin ja teen ühtlasi ka ettepaneku viia detailplaneeringute koostamine kooskõlla Planeerimisseaduse põhimõtetega.

Praegu koostatakse valdav enamus detailplaneeringuid läbi ERANDLIKU seadusesätte, mis lubab erandkorras koostada detailplaneeringu krundi omaniku/detailplaneeringu initsiaatori initsiatiivil - volituse ehk lepingu alusel. Seda nimetatakse küll erandiks, aga praktikas on see peaaegu üldlevinud viis. See aga ei taga üldhuvidest ehk siis eelkõige linnaruumi ja -majanduse arengust lähtuvat lahendust - krundi arendaja seisab ainuüksi oma huvide eest ning linn on antud protsessis hoopis arendajaga opositsioonis (kuigi peaks olema samuti huvitatud arendamisest) - see tekitab tohutuid vaidlusi, bürokraatlikke keerdkäike ja viib detailplaneeringu koostamise ülikeerukaks, olles samas ka ahvatlev korruptsiooniallikas.

Kas oleksite huvitatud sellise olukorra muutmisest?

Sellise üksikute tükkide kaupa planeerimine ei ole mõistlik. Nii ei saagi tekkida tervikuna töötavat ja mõnusat linnaruumi. Üksikute tükkide asemel tuleb panna paika planeerimise reeglid ja põhimõtted tervele asumile, linnaosale. Siis kui see tehtud, tuleb nendest reeglitest ka kinni pidada ja nende järele valvata.

5) Miks on Tallinn äärmiselt ebasõbralik linn üksikisiku mõõtmes? Avalik ruum on kastuskõlbmatu ja pigem vaenulik!

On ka positiivseid näiteid – Roterrmanni kvartal ja Vabaduse plats head näited heast linnaplaneerimisest, seal on avatust ja õhku piisavalt.. Suuremate maa-alade tervikuna, mitte väikeste tükkide kaupa planeerimine aitab kaasa sellele, et inimene tunneb ennast linnas hästi ja mugavalt.

6) Kas Teie lõpetate ära linna raha eest eetrisse lastavad propagandasaated nagu Teletallinn (Siin ma nüüd siis olen) ning propagandatrükiste tootmise?

Jah, lõpetame. Olen minu juhitava linnavalitsuse meediasuhtluse põhimõtted pannud kirja oma blogis.

7) Kas Teie lõpetate ära linna raha eest n.ö. "küsitluste" korraldamise, mis ei väljenda linnaelanike tahet? Näiteks küsitlused, kus võisid hääletada kõik inimesed ja sai hääletada mitu korda. Näiteks Kultuurikatla ja Linnateatri ning Haldusreformi "küsitlused".

Jah, lõpetame. Seni tehtud küsitlused on läbi viidud ebademokraatlikul moel ning need ei kajasta paraku linnaelanike arvamust ega teeni nende huve.

8) Kas linnapeaks saades on plaanis midagi ette võtta sadamas platseeruvate nn „varrukatega“ ehk libatakso pakkujatega?

Taksod on üks linna visiitkaarte, sellest tekib turistidele esmane emotsiooni Tallinnast. Seeõttu peab Reformierakond väga oluliseks taksonduse kvaliteedi tõstmist. Reaalselt saab neid kontrollida politsei. Linn peab koostöös politseiga suurendama järelevalvet (taksode tehniline seisund, tegevusload, dokumendid jne).

9) Milline saab olema Tallinna linnapea tegevus kodu kaotanud lemmikloomade ja tänavaloomade küsimuses? Kas kavandatakse reaalset abi ja koostööd loomi aitavate vabatahtlike organisatsioonidega? Kui jah, siis kuidas see välja võiks näha? Millised samme astute linnapeana selle väga tõsise probleemi lahendamiseks?

Oluline on koostöö loomi aitavate vabatahtlike organistatsioonidega, näiteks Eesti Loomakaitse Seltsiga on. Kui meil on olemas ühendused, kes selle teemaga igapäevaselt tegelevad, siis neid tasub usaldada ja neid tuleb heas mõttes ära kasutada.

10) Savisaare linnavalitsus tõstis maamaksu ajal kui kinnisvara hinnad ja üürid olid kõrged. Kas nüüd kui kinnisvara väärtus ning korteriüürid on oluliselt langenud, oleks ilmselt õiglane ka maamaksu langetamine?

Reformierakond tahab kodualuse maa vabastada maamaksust 1. jaanuarist 2010. See laieneb kruntidele kuni 3000 m2 ja ka kõigile korteritele. Me ei pea õiglaseks kord juba oma kodu eest maksnud inimest karistada täiendava maksuga.

11) Mis aastal valmib põhjaväila ehitus?

Kahjuks loobus praegune linnavalitsus Põhjaväila ehituse alustamisest ja lasi raisku 500 miljonit valitsuse poolt eraldatud euroraha. Uus linnavalitsus peab koheselt asuma läbirääkimistesse riigiga, et lülitada Põhjaväila ehitus tagasi ELi struktuurifondist rahastatavate infrastruktuuri objektide nimekirja.

12) Mida võtaksite Teie järgmise valitsemisperioodi jooksul ette Viru väljakuga ja Pärnu maantee/Mere puiestee/Narva maantee algusega? Kunagi oli plaan see põhjalikult ümber kujundada, nüüd oleks see idee justkui soiku jäänud.

Selles piirkonnas tuleb muuta lihtsamaks jalakäijate liikumine. Ka ootab juba mõnda aega värskendust Tammsaare park.

13) Kuidas Te kavatsete edaspidi korraldada töö linna erinevates ametiasutustes selliselt, et strateegiliselt tähtsatele ametipostidele nagu haridusameti kõrged ametnikud, koolidirektorid, lasteaiajuhatajad, lastekaitsetöötajad jms, ei valitaks tänu lokkavale korruptsioonile absoluutselt ebakompetentseid, väärate väärtushinnangutega, (vargad, alkoholisõltlased, vägivallatsejad, pedofiilid) ja nartsisistlikke egomaniakke, kes on priviligeeritud seisuses tänu sugulus- ja voodisuhetele või parteilisele kuuluvusele, mitte asjatundlikkusele ja missioonitundele?

Selles küsimuses oli küll nii palju süüdistusi, et kui sellised faktid küsijal tõesti olemas on, siis palun tal pärast 18. oktoobrit uue ametisse asuva linnavalitsuse poole pöörduda, et siis iga konkreetset juhtumit vaadata. Kui tegu on lausa seaduse rikkumisega, tuleb muidugi pöörduda politsei poole.

Ma tean, et erinevates ametites töötab Tallinnas ka praegu palju väga häid spetsialiste, oma valdkonna professionaale. Neid tuleb kindlasti hoida. Linna aparaati töölevõtmisel peab ainsaks kriteeriumiks olema ikkagi konkreetse inimese suutlikus tööd hästi ja südamega teha.

Päevaleht Online’i valimiste erilehel saate tutvuda ka teiste kandidaatide vastustega.