„See on üks osa meie kampaaniast, et tõsta valimisaktiivsust,“ selgitas Keskerakonna peasekretär Priit Toobal Päevaleht Online’ile.

Sõnum sisuga „Tõuse ja sära! Vali 104. Sinu Edgar.“ jõudis tema sõnul kuni 200 000 inimeseni.

SMS-teade saabus inimeste telefonidesse välismaiselt telefoninumbrilt, mille suunakood on 44, mis tähendab, et valimisreklaam läkitati Suurbritannias asuvast sõnumikeskusest.

Toobal selgitas, et telefoninumbrid, millele sõnum saadeti võeti avalikust telefoniraamatust.

Aktsiooni käigus saadeti 100 000 kuni 200 000 lühisõnumit. Toobali sõnul maksis ühe sõnumi saatmine umbes üks kroon.

Mõningates inimestes pahameelt tekitanud Keskerakonna kampaania, mille käigus kleebiti elumajade ustele valimisreklaame, pole Toobali sõnul toonud partei suhtes mitte ühtegi kaebust.

Plakateid käisid kleepimas Keskerakonna noortekogu vabatahtlikud.

Korteriühistute liit pole valimisreklaami kohta kaebusi saanud

„Seda ei ole teemana tõsiselt tõstatud. Varasematel aegadel, mitte just valimiskampaania kontekstis, vaid kui ärilistel eesmärkidel on soovitud reklaame panna, siis oleme neid teemasid arutanud. Viimasel ajal ei ole see teema küll tõsist arutelu läbi teinud,“ rääkis korteriühistute liidu juhatuse liige Urmas Mardi.

Ta nentis, et tänahommikusese seisuga ei ole ükski korteriühistu teinud konkreetset avaldust seoses poliitreklaamiga.

„Kui vastavasisuline avaldus tuleb, siis loomulikult me üritame endast olenevalt leida optimaalse lahenduse, kuidas antud küsimust oleks mõistlik lahendada,“ ütles Mardi.

„Meil on ikkagi kolm juristi tööl, kes suudaks teha ka õigusliku hinnangu, et kuidas antud küsimusega edasi toimetada,“ jätkas ta.