"Sel aastal peab igal juhul ehitama hakkama. Sadam on Kihnu värav ja see vajab hädasti kordategemist," ütles asemaavanem Heiki Mägi.

Mägi sõnul on kavas kõigepealt rekonstrueerida sadama majakaalune osa ja kaubakai, et oleks tagatud praamiliiklus.

Pärnu maavalitsuse arendusosakonna regionaalnõuniku Urmas Kase sõnul on Kihnu sadama õnnetus see, et sadamal on kolm peremeest. Majakaaluse sadam, kuhu silduvad praamid, kuulub riigile. Jahisadama omanik on Kihnu vallavalitsus ning kalasadama on erastanud kalurid. Kase väitel nõuaks kogu sadama väljaehitamine mitukümmend miljonit krooni.

"Kihnul ei ole neid miljoneid," ütles Kihnu vallavanem Juhan Vapper. "Kui ehitada, siis juba sajanditeks," lisas ta.

Kase kinnitusel on maavalitsus teinud mitu taotlust välisabi projektidest raha saamiseks, kuid mingist kindlast rahaeraldusest ei saavat seni rääkida.

Kihnu sadama järelevalvekapteni Vello Metsa sõnul on Kihnu sadam "nii armetu, et teist nii viletsat sadamat Eestimaal polegi." "Kui tuul ida poole keerab ja jää liikuma hakkab, siis majakas kevadet ei näe," lisas ta.

"Majakas ongi juba peaaegu kokku kukkunud, meri ja tuul on teinud oma töö," nentis vallavanem Juhan Vapper, kelle sõnul on kõige õnnetumas seisus siiski munitsipaalsadam.

Metsa andmetel on jahiga Kihnu saabujate arv kahel viimasel suvel oluliselt kasvanud. Välismaiseid jahte käis Kihnus 149, Eesti päritolu 151. "Nii palju jahte pole meil kuhugi panna. Koha kuidagi veel saab, aga tingimuste pärast on lausa piinlik kaimaksu võtta," lausus Metsa.

Metsa ütles, et kui tuul ja torm peaks majaka ära lõhkuma, jääb kogu sadam seisma. "Raha peab tulema, muidu jääme päris vaeslapse ossa," kinnitas sadama järelevalvekapten.

Samas möönis Metsa, et Kihnu sadam on jahtidele ideaalne nii tuulevarju kui ka sügavuse poolest.

Pärnu maavalitsuse arendusosakonna regionaalnõuniku Urmas Kase kinnitusel on Kihnu sadamal perspektiivi ning selle kordategemisse on mõtet investeerida. Kase lisas, et sadama arengust sõltub kaudselt kõigi saareelanike majanduslik heaolu. "Purjekaga tuleb rikas turist, kes jätab saarele raha ja kelle teenindamiseks on tarvis luua töökohti."

Regionaalnõuniku sõnul tõmbab Kihnu iga aastaga rohkem turiste ligi. "Hiljuti Inglismaalt saadud turismikataloogis tutvustatakse Eestit kahel leheküljel ning kirjas on kolm turismipaika: Tallinn, Pärnu ja Kihnu saar," ütles Kase.

ANU SAARE