300 toetusallkirja

“Leas tahab täisrauaga kõik reisid oma kätte saada ja on asunud juriidilistesse süvakapriisidesse,” ütles Pärnu maavanem Toomas Kivimägi.

Kuna Leas eilsel tähtpäeval lepingule alla ei kirjutanud, tegi maavanem OÜ-ga Kihnu Veeteed sõlmitud lepingusse täienduse ja Reet sõidab nüüdsest Kihnu iga päev.

Leas märkis, et keeldus lepingust, sest see on seadustega vastuolus. “Kui maavanem soovib laimata ja mittesisulist juttu ajada, siis ajagu edasi, tuleb aeg, ja see ei ole mägede taga, kui me klaarime neid asju,” ütles Leas.

Leas ütles, et ei mõista, mis alusel teine laev üldse käima pandi. “Kellele seda vaja on? Kus kihnlased on väljendanud oma tahet, et laev Pärnu vahet käiks?” imestas Leas.

Pärnu maavalitsuse teatel on kihnlased kogunud uue parvlaeva kasutuselevõtuks ligi 300 toetusallkirja ja otseühendust Pärnuga on soovinud nii Kihnu ettevõtjad, elanikud kui ka külalised.

“Jõnn jonnib,” ütles Kihnu Veeteede juhataja Anneli Akkermann. Kuna riigile kuuluv Jõnn on antud Lease firmale rendile tasuta, on Akkermanni sõnul ülemäärane kangus loobuda saarerahva vedamisest.

Laev seisab kasutult

Maavanema sõnul kaalub ta 2008. aastani sõlmitud Jõnni rendilepingu ennetähtaegset lõpetamist. “Tegemist ei ole laeva sihtotstarbelise kasutamisega, kui see seisab kasutult sadamas,” ütles Kivimägi.

Parvlaev Reet ei saa madala süvise tõttu Munalaiu sadamast väljuda. Maavalitsus korraldab riigihankekonkursi Munalaiu sadama süvendamiseks. See võtab aega mõne kuu ja sügiseste tormide ajaks loodetakse töödega valmis jõuda.

Kivimägi ütles, et pärast süvendamist tahab ta luua võimaluse, et Reet sõidaks Kihnu ühel päeval Munalaiu sadamast ja teisel Pärnust.