"Andmed näitavad, et pealinna mürakaardis on arvestamata jäetud Harjumaal registreeritud autode igapäevane liiklusvoog pealinna ja tagasi ning tegelik lennuliikluse müra,"  rääkis olmemüra kahjulikest mõjudest juba pikemat aega huvitunud Tõnis Kõiv.

Rongide müra puhul on Kõivu sõnul arvestatud Soome ja Rootsi raudteede veeremite, aga mitte Eestis liikuvate ameerika vedurite andmeid, tööstusettevõtetest on arvestatud ainult tosinat, kuigi näiteks Riias on sarnasel mürakaardil üle kolmesaja ettevõtte. 

Järelpärimise, miks mürakaardi andmed tegelikkusele ei vasta, saatis Tõnis Kõiv linnapeale mai alguses. Eelmisel nädalal saatis Savisaar kirja riigikogu esimehele Ene Ergmale, kus väitis, et Kõivul puudub juriidiliselt õigus linnapealt aru pärida.

"Leian, et linnapealt võivad aru pärida kõik linnakodanikud ja kuna Tallinn on Eesti pealinn ja visiitkaart, siis tegelikult kõik Eesti elanikud," märkis Kõiv.

Oma küsimused saatis Kõiv linnapeale sooviga juhtida tähelepanu asjaolule, et elanike tervist kahjustavale olmemürale ei pöörata Tallinnas piisavalt tähelepanu.

"Oma reageeringuga näitab linnapea, et ta ei soovi millegi eest vastutada ega kellelegi aru anda. Demokraatlikus riigis pole ju nii võimalik. Tundub, et Savisaarele käib linnajuhtimine üle jõu," ütles Kõiv.

Euroopa Parlamendi ja Nõukogu direktiivi kohaselt tuleb strateegiline mürakaart koostada kõikides Euroopa Liidu territooriumil asuvates üle 250 000 elanikuga linnastutes. Eestis mahub nõude alla Tallinn.