"Kopteriühenduse sisse seadmise plaan on väga hea, kuid selle teostamine aprillis on kahtlane, kuna lennunduslepingu muutmiseks peavad toimuma kõnelused ja tuleb teha terve rida paratamatuid bürokraatlikke samme, mis kõik võtavad aega," sõnas Soorm. "Ma usun, et lepingu täiendamisel vaidlusküsimusi ei teki ja lepingut ükskord muudetakse."

Tema sõnul on Soome ettevõtte Copter Action OY ja selle Eesti tütarfirma plaan alustada aprillis regulaarseid kopterireise Tallinna-Helsingi-Tallinna liinil ennatlik ka seetõttu, et Copter Action Estonia OÜ pole saanud liiniluba, mis on vajalik regulaarsete lennureiside tegemiseks.

"Lennundus on peen ja täpne ala, kus tuleb täita terve rida kõikvõimalikke nõudeid, see ei lähe nii kiiresti," sõnas Soorm.

Tema sõnul peab ka rahvusvaheline kopteriterminal vastama kõigile nõuetele - seal peab olema piiri- ja tollikontroll, veterinaarkontroll, kopterite teenindamiseks vajalik varustus ning terminal peab vastama keskkonnanõuetele.

"Tegemist on Tallinna lennujaama minivariandiga," märkis Soorm.

Lennuamet on seni andnud Copter Action Estoniale vaid loa helikopteri maandumisväljaku projekteerimiseks. Kopteriprojekti Soome-poolne esindaja Copter Action OY on esitanud liiniloa taotluse ka Soome lennundusametile, pärast sealset kinnitamist peab liiniloa andma veel ka Eesti lennuamet.

"Ma ei kahtle, et Copter Actionil õnnestub oma kopteriprojekt kunagi käivitada," sõnas Soorm. "Tegemist on uue ja areneva, heas mõttes agressiivse firmaga. Aga konkreetsest tähtajast on vara rääkida, meile helistavad juba turismifirmad ja uurivad, kas kopterilende saab broneerida."

Copter Action Estonia OÜ juhatuse liige Tõnis Lepp kinnitas neljapäeval BNS-ile, et liiniloa saamine ja kopteriprojekti käivitamine seisab Soome ja Eesti võimude bürokraatia taga.

"Meile on kinnitatud, et me liiniloa saame," sõnas Lepp. Ta lisas, et on Eesti-Soome lennunduslepingu muutmiseks kohtunud ka Eesti teede- ja sideministri Toivo Jürgensoniga.

Copter Action OY kava järgi hakkab alates aprillist 12 reisijakohaga ja kahe piloodikohaga Ameerika Ühendriikide kopter Sikorsky S-76 C+ tegema igal äripäeval 24 lendu, 12 lendu Tallinnast Helsingisse ja 12 lendu tagasi.

Copter Action Estonia OÜ juhatuse liige Tõnis Lepa sõnul hakkavad kopteriterminalid paiknema Tallinnas ja Helsingis kesklinna lähedal. Lend Tallinnast Helsingisse kestab 18 minutit, koos piiri ja tolliformaalsustega ei võta sõit Tallinnast Helsingisse aega üle 35 minuti, sõnas Lepp.

Esialgsetel andmetel hakkab kopteripilet maksma umbes 2500 Eesti krooni.

"Kopterilendude eeliseks on see, et poole tunniga on võimalik saada Tallinna kesklinnast Helsingi kesklinna," ütles Lepp BNS-ile. "Kopter lendab ka peaaegu iga ilmaga, aastas võib olla vaid 5-6 sellist päeva, mil kopterilende teha ei ole võimalik."

Copter Action OY ostab Tallinna-Helsingi regulaarlendudeks kaks uhiuut kopterit Sikorsky S-76 C+, ühe kopteri hind on umbes sada miljonit Eesti krooni. Soomes opereerival Copter Action OY-l on praegu 16 kopterit, firma aastakäive on üle 40 miljoni Soome marga. Copter Action OY omanikud on eraisikud, Soome lendurid ja lennundustegelased