Eelmise viisaastaku riigihanget täitis AS Avies, kuid sel korral pidas Saare maavalitsus Estonian Airi pakutud tingimusi paremaks.

“Põhjuseid, miks Aviesi kandidatuur pikema jututa tagasi lükati, oli väga palju,” selgitas Saare maavalitsuse arengu- ja planeeringuosakonna juhataja Mika Männik. “Esimeseks takistuseks olid Aviesi võlgnevused riigi ees, kuna ainuüksi nende sotsiaalmaksu võlg on 1,4 miljonit krooni. ”

Aviesi mänedÏeri Inga Rjazanova sõnul oli üheks põhjuseks, miks nemad konkurssi ei võitnud, tõepoolest riigivõlg, kuid samal ajal nentis ta sedagi, et Saare maavalitsuse esitatud riigihange oligi koostatud peamiselt Estonian Airi huve silmas pidades.

“Aviesi tingimused ületasid juba läbirääkimiste alguses hankevõimalused, kuna nemad plaanisid reiside arvuks nädalas 11 lendu, meie suudame praegu võimaldada aga ainult kaheksat sõitu,” ütles Männik.

Lennureiside arvu suurendamine pole Männiku hinnangul praegu reaalne, sest Saare maavalitsus peab maksma kinni tervelt kaks kolmandikku lendude hinnast.

“Lisaks sellele punktile ei pidanud Avies oluliseks rahvusvaheliste lennureiside korraldamist Kuressaarde, mida meie aga eeldame ja vajalikuks peame,” jätkas Männik. “Estonian Air omab seevastu 13 müügiesindust üle Euroopa ning neil on kavas võimaldada piletimüüki ja Kuressaare liini turundust kõikidest oma esindustest.”

Lennuk on mugavam

Oluliselt erinevat Männiku sõnul ka kahe lennufirma välja pakutud sõiduvahendite kvaliteet.

“Estonian Air hakkab reisijaid sõidutama 33-kohalise lennukiga Saab 340, mis on Aviesi võimaldatavast lennumasinast tunduvalt suurem ja mugavam,” lausus ta.

Männik usub, et leping Estonian Airiga toob kaasa Tallinna ja Kuressaare vahelise lennuliini arengu, ning teadis veel rääkida, et arvatavasti muutuvad odavamaks ka piletihinnad.