Tartu teedevalitsuse juhataja Heino Ristmäe ütles, et foor hakkab tööle esmaspäeval. Tallinna aktsiaseltsilt IB Foor tellitud fooridega kaasnev elektroonikaseade mõõdab sillale lähenevate autode arvu ja massi ning otsustab, kummalt poolt tulijad enne sillale lubada.

1954. aastal ehitatud betoonsilla seisund on selline, et kahelt poolt korraga ei saa enam raskeid veokeid sillale lubada. Kiirus sillal piiratakse 50 kilomeetrile tunnis.

Liiklust otsustati piirata pärast ülevaatust möödunud augustis. "Sillabetooni lagunemine on väga tugev," rääkis Ristmäe, "ja kahjustus suureneb. Eesmärk on vähendada koormust, et silda saaks hoida käigus nii kaua, kuni on võimalik ehitada uus."

Ristmäe ütles, et maanteeamet arvestab uue aasta eelarvetaotluses uue silla ehituse vajadust. Kuidas seda käsitlevad valitsus ja parlament, seda on raske ennustada. Ehituse maksumus on Tartu teedevalitsuse hinnangul vähemalt 70 miljonit krooni.

Silla kapitaalremonti ei pea teedevalitsus otstarbekaks. "Silda tuleks ehitada laiemaks, ümberehituse ajaks tuleks ta täiesti sulgeda, aga liiklust ei ole kuhugi suunata," selgitas Ristmäe. "Meie võiksime autod küll suunata Jõgeva maanteele, aga Tartu linn ei võtaks seda liikluskoormust vastu."

Ristmäe hinnangul on Eestis palju sildu, mis on oma aja ära elanud, sest viiskümmend aastat tagasi ehitati sildu nagu teisigi raudkonstruktsioone materjalidest, mis vananedes ei pea.

ANU JõESAAR