Rahvuspapude idee autor ja kaubamärgi gong.ee omanik Indrek Kaing rääkis, et laulupeo eelsel ajal kasvas rahvusmustrites tenniste müük kõvasti nii internetis kui postkontorites, kus need alates 10. juunist müüki tulid (internetist olid tennised tellitavad alates 23. veebruarist – toim).

„Ka laulupeol oli müügipunkt väga populaarne ja seda just väliseestlaste seas, kes olid meiega juba varem kontakteerunud, et kas peole tulles ikka saab papusid proovida ja osta,“ rääkis Kaing Päevaleht Online’ile.

Tema sõnul oli enne laulu- ja tantsupidu omajagu ka rühmatellimusi kooridele ning tantsurühmadele. „Paljud rühmatellimustest on olnud ka firmad, kes rahvuspapusid oma töötajatele tellivad või kollektiivselt tellivad,“ märkis Kaing, et huvi tenniste vastu pole ka pärast laulupeo lõppu vähenenud.

„Müük on ka pärast pidu stabiilne ja seda ilmselt seepärast, et mida rohkem papusid tänavatele jõuab, seda rohkem inimesi neid endale soovib,“ üritas Kaing rahvusmustriliste tenniste müügiedu saladust ära arvata.

Müüginumbreid Kaing ärilistel kaalutlustel siiski avaldada ei tahtnud. „Aga on tõeliselt hea meel, et rahvale meie papud nii väga meeldivad. Olin ka ise tantsupeol oma Lee rühmaga ja väga ilus pidu oli,“ rääkis Kaing.

Rahvuspapude idee sai alguse Kaingi pikaajalisest rahvatantsulembusest.

Koostöös Velvet OÜ disaineri Kaarel Vahtramäe ja Eesti Rahva Muuseumi kuraatori ja rahvariideuurija Reet Piiriga valmisid esimesed variandid moodsatest rahvuspapudest. Jalatseid müübki Eestis edasi Velvet OÜ ning jalatsid loodi spetsiaalselt tänavuseks laulupeoks.

Rahvas ostis tuhandeid lippe

Hulgaliselt varuti laulu- ja tantsupeoks ka lippe, mida rongkäigus ning kontserte ja tantsuetendusi vaadates lehvitada.

Erinevate rahvusmeenete ja just lippude valmistamisega tegeleva OÜ Lipuvabriku tegevdirektori Milla Almu sõnul näidatigi kõige suuremat huvi üles just käsilippude vastu.

"Oleme väga rahul, sest tõesti väga palju osteti," rääkis Almu ning märkis, et sellist müügiedu ei osanud nad esialgu lootagi. "Eesti lippe müüsime tuhandeid, just käsilippe, mida on käes hoides kerge lehvitada," rääkis Almu lisades, et kaubaks läksid hästi ka suured lipud.

Lisaks näidati Almu sõnul laulupeol kohapeal olnud müügipunktis suurt huvi üles ka uue rahvustikanditega tootesarja "Minu Ilus Eesti" vastu. Tootesari koosneb erinevatest tikitud mustriga linikutest, kotikestest, rahvuslikest ripatsitest, padjakatetest, põlledest ja muudest taolistest esemetest.

"Seda müüsime ka kohapeal väga palju ning tellimusi on ka tagantjärele," sõnas Almu.

Rahvustoodete valmistamisel kasutatud motiivid ja mustrid on pärit muuseumikogudes leiduvatelt originaalesemetelt - rahvarõivastelt, vaipadelt ja tekkidelt - millel igaühel jutustada oma lugu.

Täpsetest laulupeo tarvis ostetud lippude ning meenete müüginumbritest ei tahtnud siiski lähemalt rääkida ka Lipuvabrik.