Et lavka on tegevust lõpetamas, lahkub rahvas kauplusest hiigelsuurte kottidega pelgalt hirmust tuleviku ees, kirjutab Tartu Postimees.

Ja kuigi pealtnäha on kauplusauto Tare igati tänapäevane – liikuvas poekeses on näiteks ka mobiilside toel töötav kaardimaksevõimalus –, on see siiski amortiseerunud, see on Jõgeva majandusühistu kaubandusjuhi Endla Raua kinnitusel ka põhiline argument lavka tegevuse lõpetamiseks. "Vana buss käib pidevalt remondis, uut pole majandusühistul võimalik muretseda," nentis ta.

Palamuse vallavanem Urmas Astel on üritanud leida teisi samasuguse teenuse pakkujaid, kuid senini edutult. Tema arvates näitab elu, kas inimesi hakatakse poodi vedama või sõlmitakse leping hoopis mõne inimesega, kes viib vajajatele kauba poest koju.

Just nii püüab asja lahendada ka Tabivere vallavalitsus. «Hädalistele määrame hooldajad,» kinnitas vallavanem Aare Aunap ja kui peaks võimalik olema, korraldatakse ka ühised poeskäimised.

Jõgeva maavanem Aivar Kokk kogu lugu aga mustades toonides ei näe ja lubab, et septembris jõuab bussiliiklus nendesse Jõgevamaa küladesse, kust lavka kaob.






Omavalitsuste rahalise toeta tegutseda ei saa



«Ilma omavalitsuste toetuseta ma kindlasti ei tegutseks,» kinnitas Tartumaal mitut valda teenindava kauplusauto OÜ Raave juhataja Heldur Raave.

Ta ütles, et oleks kaks aastat tagasi tegevuse lõpetanud, kuid just omavalitsuste võimalus kauplusauto tegevust rahaliselt toetada lubas jätkata. «Mulle on see ikkagi äriline ettevõtmine, kuid valdadele puhtalt sotsiaalne tegevus,» arvas ta.