Valgusfoori haldava AS-i Signaal liikluskorraldusdirektori Margus Ploomanni väitel ei ole ettevõttel seni andmeid, et foori töös oleks olnud rikkeid. Seega pole kavas ka foore üle kontrollida.

Ka Tallinna transpordiameti liikluskorralduse osakonna juhataja Vello Lõugase sõnul näitavad kõik märgid, et õnnetuse toimudes töötasid ristmiku foorid korralikult. „Vaatasin täna (eile – toim) üle ka foorilogi, kõik oli korras. Roheline tuli vilkus kaks sekundit, nagu ette nähtud,” rääkis Lõugas.

Liiklusjurist Indrek Sirk märkis, et kõnealuse õnnetuse puhul taandub kõik sellele, mis värvi tuled foorides põlesid. Tema sõnul ei saa öelda, et ristmik iseenesest oleks teistest samalaadsetest ohtlikum. Sirk ei pea aga piisavaks rohelise tule kahesekundilist vilkumist. Autojuhil kulub aega, et rohelise tule vilkumist märgata, reageerida ja auto peatada. „Mõne aasta eest vilkusid rohelised tuled veel kolm kuni neli sekundit, praegu toimib see vähestes foorides,” ütles Sirk. Liiklusjurist märkis, et kahe sekundiga ei jõua autojuht autot peatada. „Kui autojuht jõuabki näha, et roheline hakkas vilkuma ja kollane süttis, siis füüsikaseaduste järgi ta ei jõuagi tihti pidama jääda,” lausus Sirk. „Samuti ei ole juhtide silmad pidevalt foorile suunatud, peab ju jälgima ka kaassõitjate tegevust ja ümbrust.”

Kui aga roheline pikemalt vilgub, võib Sirgi sõnul samas juhtidel tekkida harjumus vilkuvat tuld nähes pigem gaasipedaalile vajutada. „Sellisel juhul õigustatakse end kartusega, et keegi sõidab muidu tagant otsa,” selgitas ta. Sirgi sõnul on tagant sissesõidud oluliselt vähem ohtlikud kui kokkupõrked ristmikul.

Liiklusasjatundja Johannes Pirita ei nõustu sellega, et roheline tuli vilgub liiga lühidalt – liiga vähe aega põleb pigem kollane tuli. Pirita rõhutas, et rohelise tule süttides ei tohi liikuda enne, kui ollakse veendunud, et ristmik on vaba. „Antud õnnetusjuhtumis tekitab küsimusi pi­gem see, et mopeed pidi tulema kiiremini kui lubatud 45km/h,” ütles Pirita. 

Ristmikul õnnetused sagedased

•• Põhja prefektuuri liiklusjärelevalve talituse juht Elari Kasemets ütles, et Nõmme tee ja Linnu tee ristmikul juhtub liiklusõnnetusi suure liikluskoormuse tõttu võrdlemisi sageli.

•• Sellesuunalistest väikestest tänavatest on Linnu tee piirkonna üks liigeldavamaid. Õnnetused on valdavalt siiski kergemad plekimõlkimised ja otseselt valupunktiks seda ristmikku nimetada ei saa.

•• Kasemetsa sõnul tuleb autojuhil kindlasti meeles pidada, et ka kollane foorituli on keelav ja selle põlemise ajal ristmikule sõita ei tohi. „Kuna suviselt ereda päikesega võivad foorituled liiklejale raskesti nähtavad olla, tuleb ristmikule lähenedes olla eriti tähelepanelik ning veenduda, et ristmikule sõit on ohutu ja pole lähenemas mõnd teist liiklejat,” ütles ta.

•• Kasemets märkis, et paraku peab politsei igal suvel tõdema, et auto ja kaherattalise sõiduki kokkupõrkes saavad olenemata sellest, kumb pool õnnetuse põhjustab, viga ikkagi kaherattalisega sõitjad.