Linn ehitab aukliku Tondi tänava ümber valdavalt neljarajaliseks

 (25)
Linn ehitab aukliku Tondi tänava ümber valdavalt neljarajaliseks
----

Rahapuudusel loobuti valgusfooridest ning tehti otsus ringristmike kasuks.
Tondi tänava rekonstrueerimine neljarajaliseks algab sel sügisel ning tee-ehitus Linnu tee ja Tammsaare tee vahelisel lõigul on kavas lõpetada järgmise aasta augustis, mil Audentes avab endises Tondi kasarmus uue õppehoone.

Kommunaalamet kuulutas sel nädalal välja riigihankekonkursi Tondi tänava rekonstrueerija leidmiseks, pakkumised avatakse 15. oktoobril.

Kristiine linnaosa vanema Lauri Laasi sõnul on kommunaalameti juht linnaosavalitsusele lubanud, et trasside rajamine algab novembris. “Kui Tondi tänav töösse läheb, siis see kole müür võetakse kohe tänava äärest maha,” ütles Laasi.

Magistraaltänavavõrgu arengukava järgi läheb Tondi tänava rekonstrueerimine Linnu tee ja Tammsaare tee vahel maksma 65 miljonit krooni.

Projektijuht Ivar Kartusovi sõnul ehitatakse tee neljarajaliseks Linnu teest Kajaka tänavani ja Tammsaare teest Sõjakooli tänava sissesõiduni. Kajaka ja Sõjakooli vahel jääb tee esialgu kaherajaliseks.

Jalgrattateed ei tule

Plaani järgi saab seni sirge teelõik esimeses ehitusetapis neli ringristmikku praegustele ristumistele Linnu tee, Kajaka tänava, Käo tänava ja Sõjakooli tänava ehk Selveri sissesõiduga. Kartusovi sõnul oleks foorid teinud ehituse 8–9 miljonit kallimaks ja kuna kõrvaltänavatel on südapäeval väike liikluskoormus, ei peetud neid vajalikuks. “Päeval kella 10–16 foorid lihtsalt vilguks. Ring reguleerib ja rahustab liiklust ise,” selgitas ta valikut.

Kõnnitee ehitatakse täielikult välja elumajade pool, endise sõjaväeosa poole tuleb kõnnitee vaid neljarajaliseks ehitatud teeosal. Jalgratturid peavad projekti järgi mahtuma kõnniteele, eraldi rattateed ei tule.

Teeületusvõimalusi peaks lisaks vöötradadele parandama Audentese ligidusse kaevatav osaliselt lahtine jalakäijatunnel. Ainsana jääb buss esimesel sõidurajal peatuma Nõmme suunal Västriku peatuses, mujale näeb projekt ette bussitaskud.

Linnaosa ajalehest projekti kohta lugenud läheduses elav Carl-Dag Lige (22) muretses kõige enam haljastuse pärast. “Sõidutee ääres on palju vanu puid, mis jäävad teele ette. Kas tõesti tuleb ohverdada nii mitu puud?” päris ta.

Projektijuht Ivar Kartusovi kinnitusel rajatakse suurem osa mahavõetavate puude asemele mõeldud haljastusest esimeses etapis.

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare