"Me ei astu mängust välja, vaid valisime koos uute linnajuhtidega kiirema ja odavama tee. Meil on linnaga ühine huvi maad müüa," ütles TSM-i juhatuse esimees Einar Vettus .

Vettuse sõnul oli mõistlik 1996. aastal sõlmitud operaatorlepingule joon alla tõmmata, sest vahepeal oli muutunud mitu seadust ja akti, mistõttu tulnuks lepingut päevakohaseks saamise nimel tõsiselt remontida.

Vettuse kinnitusel ei ole TSM-i raamatupidaja täpselt kokku arvutanud sadamaala töödeks kulunud summat. "Kuus miljonit oleme maksnud kõikvõimalikke makse, riigilõivudest alates. Kuid ma arvan, et täpne summa selgub järgmisel nädalal ja on kindel, kui ka linnavalitsuse valitud vannutatud audiitor selle üle vaatab," sõnas ta.

Linnavalitsuse juures detsembrist tegutseva kesklinna sadamaala ja Viru väljaku arendustegevuse koordinaatori Toomas Tautsi sõnul paneb linn sadamamaa müüki mais-juunis. "Kas see tehakse otsustuskorras või avalikul enampakkumisel, ei ole minu pädevuses öelda. Enne tuleb lõpule viia kruntimine ja teha kinnistutest valim, sest tänavaalust pinda me müüa ei kavatse," ütles Tauts.

Esialgseil andmeil peab Tallinn sadama-ala operaatorile maksma infrastruktuuri rajamise eest paarkümmend miljonit krooni. Eelmine linnavalitsus lubas TSM-ile 23,4 miljonit krooni sadama-ala infrastruktuuri ehituskulude katteks, millega uued linnajuhid ei arvestanud.

Ekspertiisi järgi on TSM täitnud kõik operaatorlepingus ette nähtud kohustused. Alates 1996. aastast on valminud sadamat ümbritseva ala detailplaneering, piirkond on mõõdistatud ja digitaalselt kaardistatud. Lepingus nõutud infrastruktuuri väljaehitamise esimene etapp valmis mullu sügisel. TSM rajas 15 miljoni krooni eest kolmele suurele kinnistule vee-, kanalisatsiooni-, gaasi- ja sidetrassid ning tegi eeltöid teede ehitamiseks.

TSM võitis city hoonestamise ideekonkursi 1996. aastal Kodumajagrupi ees.