Eesti Raudtee nõustus kasutu kaitsealuse vara linnale loovutama

Linnavalitsus soovib endale riigiettevõtte Eesti Raudtee valduses olevaid ajaloolisi jaamahooneid Tallinna–Pääsküla liinil Järve jaamast Kivimäeni. Linnastamise algatanud Nõmme linnaosa valitsus lubab raudteele kasutuks muutunud hooned taastada.

Eesti Raudtee avalike suhete juhi Liia Riksoni teatel on Eesti Raudtee valmis linnale üle andma kõik jaamahooned Järvest Laagrini, välja arvatud Pääsküla. Linnapea Ivi Eenmaa ja Eesti Raudtee juht Parbo Juchnewitsch arutasid nende linnastamist kuu aja eest.

“Seda, kas taotlus rahuldatakse, ei oska enne linnavolikogu istungit öelda,” lisas Rikson. Ta viitas, et riigiraudtee juhtkonnalt nõusoleku saanud linnavalitsuse soovi peab heaks kiitma volikogu.

Lagunevatele hoonetele otsitakse rentnikud

Riksoni teatel kasutab Eesti Raudtee praegu liikluse juhtimiseks Järve, Nõmme ja Pääsküla jaama, Nõmme jaamas tegutseb ka piletikassa. Ülejäänud jaamu ettevõte enam ei kasuta ja need on viimastel aastatel tühjalt seisnud.

Raudtee-ettevõte on püüdnud jaamahoonete ruume äritegevuseks välja rentida, kuid puhvetid ja müügipunktid on vähese külastatavuse tõttu pärast lühiajalist katsetamist tegevuse lõpetanud. Piletimüügi sisseseadmisega vagunis kadus raudteel vähimgi vajadus jaamahooneid säilitada.

Nõmme linnaosa vanema asetäitja Jüri Jõgeva sõnul neil konkreetseid plaane jaamahoonetega veel pole. “Peamine on need korda teha ja lagunemisest päästa,” ütles Jõgeva. “Selleks peame leidma rentniku, keda kohustada neid renoveerima. Kui rentnikku ei leia, peame paluma abi linnavalitsuselt.”

Jõgeva teatel on linna algatusel jaamade munitsipaliseerimisega tegeldud umbes aasta. “Oleme veendunud, et kui saame need oma bilanssi, suudame olukorra päästa,” kinnitas asevanem, et asjad võivad hakata liikuma veel enne suve.

Lagunevatele hoonetele hakatakse rakendust ja rentnikke otsima niipea, kui need linnale on üle antud. Rahumäe jaamahoonesse tahetakse rajada politseikordnikupunkt.

“Meil on üksainuke jaam, kus jaamahoone peal. See on Järve,” ütles Kristiine linnaosa vanem Olev Kallas. “Jaamahoone on enam-vähem korras, ma ei leia, et peaksime selle omale võtma.”

Linnaosavanema kinnitusel hoiab Eesti Raudtee jaamahoonet korras ja kontrolli all. “Ei näe enda jaoks sellele otstarvet,” tunnistas Kallas. “Kui see meile üle tuleb, peame hakkama sellele suuri kulutusi tegema.”

Lilleküla jaam lammutati

Kallase sõnul on jaamahoone äritegevuse arendamiseks ebasoodsas kõrvalises kohas ning sellele rakenduse leidmine oleks seetõttu keeruline. Pideva kontrolli tagamiseks ja vandaalitsemise ärahoidmiseks oleks otstarbekas seal sisse seada ööpäev avatud pisipood, ühtlasi peaks reisijaile säilima rongiooteruum, arutles Kallas.

Teise Kristiine linnaosa alale jääva, Lilleküla jaama rüüstatud ja poolpõlenud varjualune tehti möödunud aasta lõpul maatasa. “Seni oli see pidevalt pinnuks silmas,” hindas Kallas ootepaviljoni mahalammutamise õigustatuks.