NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki "Sobimatu"!
Järjesta: Vanemad Uuemad Parimad
1 2
23.08.2018 06:45
Mõtlesin ka, et sooviksin lapsendada nii 2-3 aastase tüdruku, oma lapsele lisaks (teatud põhjustel enam ise ei saa), kuid loobusin just selle tohutu bürokraatia tõttu, mis tekitas vaid masendust.
Kurb. Meil on nii armas ja soe kodu..
    Näita vanemaid (5) Laadin kommentaare...
    24.08.2018 16:58
    Kusjiires asjatundmatud poliitikute lellepoegadest ametnikud võtavad siin "riigis"kõikidelt kodanikelt nii motivatsiooni kui eluisu ära.
    26.08.2018 08:43
    To manni
    Mida demagoogiat! Esiteks sa närid kommentaatori tähte ja teiseks ei lähe ka ükski pere sünnitusele mõttega, et saavad sealt erivajadustega lapse. Samamoodi lähevad nad "uuele sünnitusele" mõttega, et saavad terve lapse. Kuule, kas seda on liiga palju tahetud või on see kuritegu - tahta tervet last!? A la, et lükkame erivajadustega lapsed ettepoole ja terved lapsed jäävad siis musta turu jaoks?
    26.08.2018 09:46
    ELiidus on ju näiteks laste ja täiskasvanute immigrantidega legaalne ja illegaalne äri täitsa hoos.
    Inimkaubandus “demokraatlike” sotsliberite stiilis on üks mustemaks ja koledamaid ärisi. Inimkaubandus vohab. Selleks on isegi ELiidu ametnikud märganud, et piirid “kogemata” ei pea......aga mitte midagi ei tehta. Ungari, Bulgaaria jne peavad ise kaitsma omi piire.....
    Absurd. Nagu orjakaubandus Aafrikast USAsse kunagi!!!
23.08.2018 06:50
Kas poleks aeg mida REAALSET ette võtta nende ametnike-massidega, kes soojendabad toomi, trükivaf ühe näpuga ja joovaf aina kohvi, aga põhièesmärgi on ammu unustanud ? Ei möödi päevagi, kui ei saa lugeda nende "saavututest"
    Näita vanemaid (3) Laadin kommentaare...
    23.08.2018 09:11
    peab ikka teadma ka , mis neid lapsukesi selles uues kodus ees ootab, äkki mõni alkoholikute pere või midagi veel hullemat- seda polegi nii lihtne kindlaks teha.
    23.08.2018 09:51
    Mis te kiusate meid? Kohvi joomine ja tähtsa näoga netis surfamine on meie esmased tööülesanded, kõik ülejäänu on teisejärguline. Meile ei anta isegi nõunikke appi kohvi tooma, peame ise hakkama saama.
    Üldiselt, kui te veel palju virisete, siis mõtleme teile veel mõne uue maksu välja või tõstame juba olemasolevaid. Käpad ametnikest eemale!
    26.08.2018 09:53
    Ametnike tehakse poliitikute poolt lojaalseks maksumaksja raha toel, mis sisaldab palkasi, toetusi, kompensatsioone jnejne. Ametnikud kardavad eksida, sest siis jäävad nad äkki lihtinimese palgale ja see on karm.
    Ametnikud on inimlikkuse kaotanud ja tegutsevad, kui NLiidu ametnikud kõige sügavamal ja jubedamad ajal. Kes vastutab?!
    Kas olete näinud, kui võimu ja kohtuid “valitsev” partei eliit on trellide taha läinud!
    Pole isegi opositsiooniliidreid trellide taha pandud. Lihtsalt eemaldatakse võimult. See ju poliitikutel tähtsam, kui õiglus. :(
23.08.2018 07:14
Normaalsetele inimestele ei tohi lapsi anda, siis saab seadusandluse läbi suruda, et vähemused saaksid lapsendada.
    Näita vanemaid (2) Laadin kommentaare...
    23.08.2018 09:29
    Vähemused (homod)on sünnitusvõimetud, s.t.võtakse lapsed öö ja antakse neile?
    Selge.
    Nii toodetakse sotsdemme.
    24.08.2018 17:02
    Oh ei nii ei toodeta sotsdemme. Stastistika näitab hoopis et homode peredes toodetakse tulevaseid enesetapjaid ja katkiseid, depresioonis inimesi.
    25.08.2018 17:49
    Homod on sünnitus- (sigimisvõimetud)? Kust otsast. Samasoolistel paaridel on paljudel omad bioloogilised lapsed, keda koos kasvatatakse. Jah, need pole omavahel sadud, aga see ei loe. Kes tahab lapsi, see ka saab. Tänapäeval on selleks kõik võimalused loodud.
23.08.2018 07:42
Tõenäoliselt on ikka veel tegemata ka üleestiline lapsendamiseks sobilike laste andmebaas. Kellelegi peab see kõik kasulik olema.
23.08.2018 07:49
Aga mina tahan ka välismaal puhata , autoga sõita , Deniss Boroditš palga eest ei võtaks maksu
    23.08.2018 10:05
    Kui kaoksid lastekodud millega tegeliksid siis tuhanded sots.töötajad kes praegu kõike jälgivad ja kontrollivad oma arvuti tagant! Ja neid tuleb kõrgkoolist järjest juurde..Aga hooldajaid netu!
    23.08.2018 10:23
    Küsigem nõu kõikide alguste sotsministrilt Nestorilt ja siis Siiri Oviirilt jne. Algus oligi see mis lollid seadused paika pani ja nüüd ei oska ükski sotstöötaja enam oma peaga mõelda
    23.08.2018 10:28
    Sots töötajad tegelevad ka eakatega, mitte ainult laste ja lapsendamisega. Arvutist on vahel rohkem näha kui palja silmaga inimese peale vaadates, seal on palju andmed must-valgel võrdlemiseks silma ees.
23.08.2018 07:58
SKA-s ja Sotsminnis midagi juhtuma ka hakkab või jäämegi lugema nende saamatust kirjeldavaid lehelugusid? tundub, et valdkonna minister on ainult iluehe selles ametis ja ei ole võimeline amtnikke korrale kutsuma, pigem on sõltuvuses neist.
23.08.2018 08:05
Võik mingi lapsendamise äpi teha . Lapsefy näiteks.
    Näita vanemaid (4) Laadin kommentaare...
    23.08.2018 10:45
    Sinu valu pole küll mingiks põhjenduseks, ülejäänutele asja meeldetuletused bareerida. Või väide, et ainult sinule valuks, keegi midagi kirjutab, ei kirjuta.
    23.08.2018 10:49
    Järeltulija ilmale aitamine ja selle teo eest vanaduses tasutud saamine, pole isekus, see on normaalsus. Isekus on kustutada enda järelt tuli, olles viimane.
    23.08.2018 11:15
    Või siis start-upi nt Lapser (spidomeetriga - nt vanemate sammulugeja ja raha tiksub) või Lapseter (see juba võtmed kätte lahendus, koos arvutuste ja ruumimõõtudega, vanemal pole vaja arvutada). Kindlasti saaks toetusi, mida surnuks lüüa. Hea oleks ka mingid malaisia vms. osanikud kaasata, näiteks. Kõik on võimalik (ainult mitte reaalsele elule ja majandusele panustamine)..
23.08.2018 08:07
Ülebürokraatiseeritud riigi tavaline nähe. Seadused tihtipeale tekitavad segaduse, millest isegi ametnikud aru ei saa.
23.08.2018 08:09
Nagu neid vanemateta vastsündinuid oleks riiulilt lademes võtta, muudkui aga jaga!
Tegelikud põhjused algavad sealt, et hakatuseks püütakse lapse ema(-isa) viimase võimaluseni "vanemakõlbulikuks" turgutada, ükskõik kui perspektiivitu see juba alguses paistab. (Mis ei takista sotstöötajaid ja lastekaitset samal ajal ahistamast täiesti korralikke peresid - paistab, et sedasi on hõlpsam "töövõitudega" loorbereid lõigata).
Kui vanematunded ikkagi ei tärka, võetakse mõne aasta pärast laps käest ja pannakse lastekodusse. Algab järgmine trall - isalt-emalt vanemlike õiguste äravõtt. Tüüpiliselt kulub sellegi saavutamiseks aastakest paar-kolm-neli. Selleks ajaks on laps kohe-kohe kooli minemas ja nii vana last enamasti lapsendada ei taheta. Mis on ka mõistetav - kasvatusteadlased on ammu välja selgitanud, et inimene kujuneb välja esimese kolme eluaasta jooksul. Kes peaks tahtma hakata ümber kasvatama neid ebasobivas kasvukeskkonnas kõveraks kasvanuid?
    23.08.2018 10:10
    Ema ümberkasvatada tavaliselt ei õnnestu kuna meie koolipingist tulnud sotstöötajal pole sellekohast väljaõpet! Ja selliselt lastakse parim aeg mööda ja keegi ei vastuta hiljem,!!
    23.08.2018 12:08
    Sotsiaaltöötajal pole õigust kedagi sundida, isegi koju ilma ette teatamata ja pere nõusolekua ei tohi minna. Ärge süüdistage sotsiaaltöötajaid, nemad peavad väga rangelt seaduse pügalast kinni pidama kui ei taha endale suuri pahandusi ja ka tööd kaotada. Meil on euroopalikud seadused ja inimõigused! Sellised vanemad teavad ülihästi oma õigusi kus on probleemid ja teavad kuhu kaevata
23.08.2018 08:09
Oodake kuni tulevad moslemid ja siis neile lapsendatakse need eesti lapsed kellest siis kasvatatakse tõsised moslemid ja nii rahvast vaikselt senisest kultuurist võõrutatkasegi.
Seda tegid ju ka moslemist vallutajad kunagi et lapsed võeti enda peredesse ja kasvatati moslemiteks.
23.08.2018 08:13
Leian, et ametnik ei tohi perele peale suruda puudega last. Jah, alati on puudes erandeid, aga öelda, et kui te puudega lapsega nõus ei ole, siis ei ole ka tervet last võimalik lapsendada, on liig,” toob üks pere esile.
Lapse ja tulevase vanema vahel peaks nagi ikka mingi side enne tekkima, kui ta ametlikult perre elama läheb.
Ega elus laps pole mingi kaup, et võta või jäta. Kõigil pole ka oskusi ja võimalusi puudega last kasvatada.
    24.08.2018 09:34
    Aga kui lastekodus on ühest perest pärit õde-vend, üks neist puudega ja teine mitte? Õdesid ja vendi ei tohi ju lahutada. Siis tulebki leida pere, kes on nõus mõlemad võtma. Ka bioloogilisi lapsi saades ei saa ju valida, kas sünnib puudega või terve laps. Saad selle, kes sulle sünnib ja keegi ei küsi, kas oskusi ja võimalusi on. Lapsendajatel ei tohiks olla mingit õigust lapsi valida ja sortida. Kui lapsendad, siis armastad ilma tingimusi seadmata ja elu lõpuni, nagu oma last või sa ei ole väärt lapsendama. Võtke parem koer, sellest saab lihtsamini lahti, kui juhtub, et sidet ei teki.
    26.08.2018 14:34
    Miks peaks adopteerija olema VALIKUVÕIMALUSETA nõus vastu võtma puudega lapse, kui selle lapse enda vanemad loobusid temast seetõttu, et ta oli puudega?
23.08.2018 08:53
Soovisin ühte 22- aastast lapsendada. Aga eit ei lubanud. Õel inimene, ei muud.
23.08.2018 08:56
Kasvatusteadlaste töövahendiks ei saa olla "arvelaud ega exceli" tabel. Need kõik on subjektiivsed arvamused. Kuna neid teadlasi loetakse laste teemadel arvamusliidriteks, siis jäädaksegi uskuma, et räägivad tõde. Lapse areng on keerulisem kui kasvatusteadlase arvamus.
23.08.2018 08:56
see on ju eesti.
23.08.2018 09:14
huvitav, huvitav... kui ametnik teeb oma tööd asjatundmatult ja lohakalt ning tma(nende) nimed on teada, MIKS SIIS neid oma koha peal veel hoitakse???ja miks pole nende ametnike ülemusi veel vallandatud, kes niisuguseid olhaskaid soosivad??
    23.08.2018 09:22
    onupojapoliitika
    23.08.2018 10:15
    Ühes lapsenduskeisis kus ametnik kaikaid loopis toimus ainult ameniku vahetus ja asi hakkas üldsuse survel lahenema.Isegi vald võttis osa..Aga see põmm töötab oma kohal ikka edasi...
    23.08.2018 10:49
    tulevad Sotsiaalkindlustusametist imeilusad, kaunis sõnastuses äraütlevad kirjad, miks korraliku hariduse ja taustaga (sh erialase) ning töökas kandidaat ei sobi nende asutusse tööle. Muidugi, hea, et neidki saadetakse, tänu sellegi eest..
23.08.2018 09:28
Lapsendamist tuleks igati toetada, kõikide võimaluste ja ressurssidega. Muule lisaks ka sellepärast, et olukorras kus eesti rahva püsimajäämine on sattunud venestajatest tööandjate rünnaku alla annab see võimalusi meie OMA INIMESI , sõltumata bioloogiliste vanemate päritolust, keelest või rassist, kasvatada ka neil inimestel, kes ühel või teisel põhjusel lapsi ei saa. Kuidas meie poliitikud ja ametnikud nii kohutavalt küündimatud võivad olla? Häbi, Toompea, häbi, ministeerium.
    23.08.2018 10:18
    Meie ametipulgad ei lase peresse võtta ju isegi lähisugulast nagu alles meedias oli! Kus on nende kompetens? Ja põhjus oli-pereisa oli kiiruseületusega vahele kunagi jäänud? Nagu rets või....
23.08.2018 09:36
on olnud oluline töö kvalitet oluline on ainult palk ja tööl käimine mitte efektiivselt töö tegemine.
23.08.2018 09:49
sots töötaja tahab ka hästi elada
23.08.2018 09:51
Kas mingi välismaalt lapsendamise süsteem ka toimib? Selles tohutus pagulaste massis on kindlasti ka palju orbusid, kellel vanemad surnud, mis neist edasi saab - neid võiks ju Eestisse lapsendada ja neist kasvaksid üles eestlased. Meil ju inimesi juurde vaja...
    23.08.2018 10:42
    tuleb ülimalt ettevaatlik olla, mitte mingil juhul ei soovita. UK asenduskodudes - ja olles sattunud isegi väga hoolivate ja kogenud vanemate käe alla - on mõned sellised noorukid juba terroriakte toime pannud ja kohtu all, või juba kinnises asutuses. Sealjuures on juhuseid, kus antud persoonid on juba varem organitele huvi pakkunud, kuid asendusvanematele jäeti taust ametnike poolt lahti rääkimata. Kodus valmistati pomme, jne. See kõik on olnud uudistes, on võimalik lugeda. Lisaks tuleb arvestada, et keskkonnast, kust sellised lapsed tulevad, algab radikaliseerimine juba sünniga ja kui tuleb näiteks isise laagrist, on seal lapsed, kes maast-madalast programmeeritakse tapma jne. Kui, siis neist piirkondadest ainult imikuid lapsendada, maksimumpiir ehk aasta-poolteist. Tahad lapsendada, võta Ukrainast.
    23.08.2018 10:52
    Pidasingi silmas imikuid (need vist veel pomme ei valmista).
    23.08.2018 12:14
    Toimib täiesti. Uurige Sotsiaalministeeriumist.Välismaalt lapsendamiseks vajaliku info saate sealt, millised on lapse elukohajärgse maa nõuded, millised dokumendid on vaja esitada, kui pikk võib olla järjekord.
23.08.2018 09:53
On ka seadus, mis kohustab vanemaid lapsi ülal pidama, kui need on muretsetud, kuid pole seadust, mis kohustaks üldse lapsi muretsema. Ei eesti pereseadus ega pensioniseadus ega isegi põhiseadus eelda, et eestlane peaks üldse pere ja lapsed muretsema. Selliste seadustega ühiskond sobib pensionita riigile, kus inimene vastutab ise laste mittemuretsemise tagajärgede eest, kuid meil on ju pensioniga ühiskond, mis sunnib teiste kasvatatud pensionimaksjast last rahastama sotsmaksu pensioniosast 45 tööaasta jooksul ka võõraste lastetute vanurite pensionit oma vanemate pensioni arvelt.
Mida arvab õiguskantsler riigi pensioniseaduse ja alimendiseaduse mittevastavuses olemisest pereseadusega ja põhiseadusega?
1 2
Jäta kommentaar
Oled anonüümses kommentaariumis, sisse logituna kommenteerimiseks vajuta siia
või vasta anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega