Maavanem, võtnud arvesse avalikul vaidemenetlusel arutatut ning analüüsinud veelkord kõiki asjaolusid, jõudis järeldusele, et lammutusloa väljaandmine ei olnud vastuolus ühegi seaduse ega muu õigusaktiga, teatab Harju maavalitsus.

"Vaides osundatud ehitusseaduse ja planeerimisseaduse sätted käsitlevad uue ehitise püstitamisega seonduvat, mida ei saa tõlgendada laiendavalt. Seaduse mõtte laiendav tõlgendamine annaks Tallinna linnavalitsusele väljaspool muinsuskaitseseadust sätestatud korda ühekordse kaalutlusõiguse piirata hoone omaniku – AS Uus Sakala – omandiõigusi," ütles Lootsmann.

Lootsmanni hinnangul ei ole seadusega kooskõlas vaide esitaja arusaam, et maavanema järelevalvepädevus sõltub esitatud avalduste rõhuasetusest või avalikust huvist, sest maavanem saab kontrollida üksnes haldusakti seaduslikkust. Ka avalik huvi peab olema leidnud väljenduse muinsuskaitseseaduses sätestatud korras ja vormis.

"Valitsusel oli õigus ja võimalus kohustada kultuuriministeeriumi võtma kõnealused hooned muinsuskaitse alla, kuid seda ei tehtud," lisas Lootsmann.

Vaide avalik arutelu toimus 24. aprillil, kus esitasid oma seisukoha MTÜ Hooliv Jätkusuutlik Tallinn, AS Uus Sakala, muinsuskaitseamet, Muinsuskaitse selts, Tallinna linnavalitsus, Nõmme tee selts, Eesti arhitektide liit, siseministeerium ja linnakodanik Karin Hallas-Murula. Vaide arutelul ei soovinud osaleda õiguskantsler, kultuuriministeerium, Tehnilise järelevalve inspektsioon, AS K-Projekt, AS ETP Grupp ja Demokraatlik-rahvuslike jõudude koostöökoda.

MTÜ Hooliv Jätkusuutlik Tallinn vaidlustas maavanema 7. märtsi 2007. aasta otsuse lõpetada järelevalvemenetlus Tallinna linnaplaneerimise ameti 25. oktoobri 2006. aasta ehitusloa suhtes, mis andis AS-le Uus Sakala AS K-Projekt koostatud lammutusprojekti alusel õiguse Sakala keskuse hoonete osaliseks lammutamiseks.