„Probleem on üldisem ja ei puuduta üksnes Harjumaad,” ütles Lootsmann maavalitsuse vahendusel. “Kui riigikogu vajalikus mahus täiendavaid vahendeid ei eralda, tuleb tänast liinivõrgu mahtu vähendada. See tähendab bussiteenuse osutamise olulist halvenemist.”

Lootsmann selgitas veel, et lepingutes bussifirmadega tuleb leida kompromiss, sest turumajanduse tingimustes ei saa jõuga bussiettevõtjaid suruda ainult tellijale kasulikke lepinguid allkirjastama.

Maavalitsuse teatel on surve dotatsioonide suurendamiseks tingitud mitmete riigihangete luhtumisest, uute lepingute sõlmimise vajadusest ning liinikilomeetri hinna tõusust enam kui kolmandiku võrra.

Ühtlasi on maakonna avalikke bussiliine teenindanud ettevõte AS Harjumaa Liinid teatanud liiniveo kokkuleppe lõpetamisest alates 21. jaanuarist 2008.

Arvestuslik dotatsioonide vajadus Harju maakonnas ühistranspordi teenuse säilitamiseks tänases mahus on 45 538 800 krooni. Võrreldes tänavuse aastaga on dotatsioonide kasvuks vaja juurde 17,16 miljonit krooni. Harju maakond finantseerib liinivõrgu optimeerimise projekti 870 000 krooniga.

2004. loodud Harjumaa ühistranspordikeskuse töörühm peab 1. märtsiks välja töötama parima lahenduse kohalike omavalitsuste ühisomandis oleva bussiettevõtte loomiseks.