6. augustil sureb paavst Paulus VI. Tema järglaseks saab Johannes Paulus I, kelle äkilise surma järel valitakse 16. oktoobril paavstiks Poola kardinal, Krakovi peapiiskop Karol Wojtyla Johannes Paulus II nime all. Rohkem kui neljasaja aasta järel tõuseb paavsti aujärjele mitte-itaallane.

Õlikatastroof

16. märtsil satub Libeeria mugavuslipu all sõitev supertanker Amoco Cadiz, 250 000 brt, Prantsusmaa rannikul karile, põhjustades ajaloo suurima õlisaaste merel. Bretagne i rannik reostub 200 km pikkuselt, hävib sealne mereelu.

Afganistan

27. aprillil haarab Afganistanis võimu armee. President Dau Khan mõrvatakse ja riigi etteotsa saab vasakjõudude esindaja Mohammed Taraki.

Katseklaasilaps

26. juuli. Pärast 20 aastat kestnud katsetusi sünnib Londonis maailma esimene katseklaasilaps – Louise Brown.

Camp David

17. september. Pärast 13 päeva kestnud läbirääkimisi sõlmitakse Camp Davidis president Carteri vahendusel Iisraeli-Egiptuse kokkulepe rahu tagamiseks Lähis-Idas. Selle eest pälvivad peaminister Begin ja president Saddat 1978. aasta Nobeli rahupreemia.

Massisuitsiid

18. novembril sooritab Guayanas massilise enesetapu 900 USA Rahvatempli lahkusu liiget.

Ajaleht audis

30. novembril lõpetasid ilmumise Londoni Times (tiraazh 293 000) ja Sunday Times (1,4 miljonit). Pildil Timesi viimane number.

Eesti aastal 1978

Tammsaare 100

30. jaanuar. A. H. Tammsaare 100. sünniaastapäeva tähistatakse UNESCO raames. Tallinnas avatakse kirjaniku monument. Pildil kujur Jaak Soans Tammsaare monumenti modelleerimas.

Muudatused võimuladvikus

Juulis toimub muudatusi ENSV kõrgemas juhtkonnas. 26. juulil pannakse Johannes Käbini asemele EKP Keskkomitee esimeseks sekretäriks Karl Vaino, Käbinist saab ENSV ÜN Presiidiumi esimees. Partei poliitika keele alal ja rahvusküsimuses muutub senisest hoopis jäigemaks. Eestis algab forsseeritud venestamise periood, mis kestab 1982. aastani. Detsembris võtab EKP Keskkomitee büroo vastu salajase otsuse "Vene keele omandamise ja õpetamise edasisest täiustamisest".

Raske sügis

1978. aasta suvi ja sügis ei hellita põllumehi. Vihma tuleb taevast alla ülemäära palju (pildil üleujutus Tartus Pärna tänaval). Saagikoristamine käib läbi raskuste. Eestimaa põldudelt kogutakse eelmistest aastatest vähem heina, teravilja ja kartulit, vastavalt sellele toodetakse ka vähem liha ja piima. Kõik see kajastub kaupluste lettidel ja riiulitel.

Käib käsi hästi süda magab

Näitlejast poeet Juhan Viiding alias Jüri Üdi kirjutab aastal 1978:

käib käsi hästi süda magab

see ongi minu eesti jonn

kes avalikult mõtteid jagab

on äraandja etalon

mu rahvus eestlane

ja sugu: mees

ma olen sündinud ENSV-s

käib kulla ülekuldamine

ei väsi naine mees ei nolk

käib oma aia muldamine

ja naabri aeda lendab solk

mu rahvus eestlane

ja sugu: mees

ma olen sündinud ENSV-s

Autodega on alati üks häda

Tolleaegne ajakirjandus tõdeb, et igal heal asjal on ka omad halvad küljed ja vastupidi. Hea oli, et ENSV-s oli suhteliselt palju sõiduautosid, neist enamik eravalduses. Halb aga lugu 70 000 sõiduki hooldamise, remondi ja garazheerimisega (pildil Volga Autotehase Tallinna Autokeskus).

Kogu Eesti kohta tuli vaid 38 üldkasutatavat bensiinitanklat. Sulimise takistamiseks oli sisse viidud järgmine kord: seitsmes tanklas müüdi bensiini ainult sularaha eest, seitsmes ainult asutuste bensiinitalongide alusel ja 24 nii turufondi kui ka asutuste talongidega. Paraku ei olnud sissesõidu juures silti teabega, millist liiki tanklaga tegu. Ilma talongideta bensiini ei väljastatud. Eelnevalt tuli osta talongid, müügiputka samas, ainult et sageli oli müüja läinud lõunale või muidu asjale. Seisa ja oota. Seepärast eelistasid paljud osta bensiini "vasakult" – veoautojuhtidelt. Need mehed müüsid meelsasti ja õige odavalt, sest pidevate juurdekirjutuste tõttu tuli ülejäänud vedelkütusest kuidagi lahti saada.

Autode rohkus maanteedel toob kaasa uue termini – pakisõit. Kitsal maanteel, kus pealegi möödasõit ohtlik või koguni keelatud, kogunes mõne traktori või veomasina taha kümneid sõiduautosid. Üritasid riskantset möödasõitu, võisid kergesti tekitada avarii. Nendestki polnud Eestis puudust. Autojuhtide rõõmustamiseks teatati, et Eestisse on jõudnud uudisasi – autode ärandamise takistamiseks ülesseatavad elektroonilised helisignaalid. Nii nagu Lääne-Euroopaski. Uudiseks olid ka valgusmuusikaseadmed, mida andis ühendada nii magnetofoni kui ka grammofoniga.