Järva Tarbijate Ühistu esimees Tõnu Uibopuu ütles, et otsus sündis raskelt: "Iga kaupluse sulgemine on valus, aga me ei saa ju sotsiaalhoolekannet mängida," kirjutab Järva Teataja.

Viimase viie kuuga on rändkauplus miinust kogunud lausa 290 000 krooni. «Kütus maksab palju ja lavka läbib päevas ligi 200 km, lisaks vajab buss vähemalt kord kuus remonti,» selgitas Uibopuu.

Uibopuu ütlust mööda on murest eelnevatel aastatel räägitud ka maavanemaga, kuid too olevat öelnud, et sotsiaalprobleem jõuab nendeni alles siis, kui poebussi tõepoolest oma igapäevast tiiru tegemas pole ja varem sellele teemale ei mõeldavatki.

Uibopuu arvutuste põhjal piisaks selleks, et nullkasumit saada ja bussi käiku jätta, kui iga omavalitsus toetaks lavkat kuus umbes 3000 krooniga.

Järvamaa Omavalitsuste Liidu esimehe Jüri Ellrami ütlust mööda on kauplusauto toetamisest varem isegi räägitud, kuid suurt kõlapinda see leidnud pole. «3000 krooni kuus tundub esmapilgul vähe, aga see tähendab ikkagi 36 000 aastas, mis on juba väga suur summa,» sõnas ta.