NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki "Sobimatu"!
Järjesta: Vanemad Uuemad Parimad
1 2
25.01.2018 00:14
Imelik küll... soomes õpiva paari kuuga keele ära ja ei tunne ennast tõrjutuna, aga Eestis keelt ei õpi, riiki, rahvast (rahvust) ning kohaliku kultuuri ei austa... ja tunnevad tõrjutuna... HUVITAV KÜLL KES SELLES SÜÜDI ON???
    25.01.2018 07:16
    Just just. See tõrjutuse jutt Eestis on suures osas pastakast välja imetud. Mäletan üht aastatetagust juhtumit Kadaka turul Sel ajal tegutses selline tore asi aiandi kasvuhoonetes). Üks vene keelt emakeelena rääkiv naisterahvas reklaamis oma kauppa suht soravas soome keeles. Eestikeelsele kõnetamisele tuli otse vastuseks "ne ponimaju". Kui siis küsiti, et soome keele said selgeks, aga eesti keelt mitte, tuligi vastus - soome keel toob leiva lauale.
    Seega peaks ühiskond tervikuna ja eriti selle ühiskonna "eliit" mõtlema tüsiselt, kuidas muuta elu nii, et venelased tunneksid huvi eesti keele omandamise vastu, ehk teisisõnu - luua keskond kus eesti keele oskus tooks leiva lauale.
25.01.2018 03:13
Jaa, tädi Lauristin tulgu Tallinnasse ja vaadaku kui tõrjutud tema "tõrjutud" on! Püha müristus, kui haigeks seda olukorda annab veel ajada! Kesikud ja sotsid ehitavad siin ju Väike-Venemaad. Äkki aitab juba eestlaste kallal naaksumisest!
25.01.2018 04:16
lauristin tahaks ära solkida ka laulupeo,tüüpiline kommar,kõik ilus peesse keerata.meenutades ajalugu,peab paika ikka vanasõna-VERI ON IKKA PAKSEM KUI VESI.kas meil on vähe veel venekeelset infot,kui mõrtsukas putin midagi valetab järjekordselt,siis meie meedikanalid näitavad seda kohe kindlasti õige pikalt.tallinna ei tahagi minna-ei tunneta,et tegu eesti vabariigi pealinnaga.
25.01.2018 05:56
Integratsioon Eestis on selline nagu ta on kuna integreeritavate hulk on liiga suur - nad on moodustanud oma kinnise kogukonna. Ainuke keskkond milles paljud nende liikmetest (kindlasti mitte kõik) hästi tunneksid on pisikene Venemaa (ELi heaoluga). See tähendaks põhimõtteliselt ENSV taastamist.

On loogiline, et sotsina oleks antud lahendus Lauristinile meeltööda - enamikele eestlastele siiski mitte. Ja loomulikult sotsid (koos Lauristiniga) sooviks olukorda hullemaks muuta - tuues hulgaliselt migrante lisaks.
25.01.2018 05:57
Mina ei pea oma kodumaal mingit vaeva nägema "barjääridest" vabanemiseks vaid hoopis kutsumata "külalised" peavad kohanema või mittemeeldimise korral lahkuma. Selle asemel sisisetakse ja käiakse rusikas taskus.
25.01.2018 06:04
Selge.
Sm. Lauristini seisukoht seega on:
"Kes räägib eesti keelt, ehitab barjääri, elik on Kremli käsilased."
Sm. Lauristin on nii tubli....
25.01.2018 06:25
"Kohustuslik ports" vene suunalist lugupidamatust, mida peame igapäevaselt kogema, sarnaneb kohustusliku viibimisega suitsuses toas. Mõned on sellega harjunud ja lausa naudivad nagu näikse! Kust see kohustus küll tuleb, ega lahjendu aja jooksul, jääb aina imestada. See määrib meid endid eelkõige!
25.01.2018 06:28
Pea Sotsi arvates oleme meie Eestlased jälle süüdi et me ei tantsi venelaste pilli järgi nagu vene okupatsiooni ajal! Me oleme süüdi et ei teinud Savisaare ja nende soovi järgi isemajandavat eestit venemaa koosseisus !
Ei lase eestit muuta venemaa kolooniaks!
Kommentaar eemaldatud
    25.01.2018 13:05
    siin olen paksu kassiga nõus. sellist idiootlikku mõtteavaldust ei tohiks isegi avaldada mitte. (kahjuks on selline keelamine muidugi sõnavabaduse piiramine)
25.01.2018 08:35
Kõige suurem lõhestaja on Keskerakond ise . ,Kuidas reeturlikult lubatakse häälte püüdmiseks meie riigi seaduseid vene rahvale soodsamaks muuta ?? Nii kaua kui Kõlvartitel ja muudel kommunistlikel elementidel lubatakse viljeleda eesti vastast poliitikat
valede ja kavaldamistega tüüri juures ei ole lootust ühinemiseks,mõistmiseks..Vaenu õhutamine käib riigikogu tasandil.
25.01.2018 09:33
mina venelaste asemel küll aega ei raiskaks hääbuva eesti keele õppimise peale.
Eesti ülikoolides pole eesti keelega varsti enam tuhkagi peale hakata.
    25.01.2018 11:54
    "Eesti ülikoolides pole eesti keelega varsti enam tuhkagi peale hakata."

    Jõehobu, lugesin hiljuti intervjuud varikirjutajaga. Tegemist on inimesega, kes kirjutab raha eest ülikooli baka- ja magistritöid. Ta rääkis ka oma klientidest. Üks grupp on puudulikult eesti keelt valdavad tudengid. Varikirjutaja ütles, et ta ei saa aru, kuidas jõuavad sellised tudengid lõpusirgele. See ei tohiks olla võimalik. Keeleinspektoril oleks ülim aeg ülikoolidesse uuringuretkele minna. Midagi on ikka väga mäda. Muide, ka liigselt keeletoimetatud lõputöö on minu arvates pettus. Tekib mulje, et inimene oskab midagi, mida ta ei oska. Ma olen nõus võtma mürki, et Eesti õppejõud tolereerivad sellist pettust.
25.01.2018 10:37
Loobume oma keelest ja läheme üle vene keelele ja palju probleeme kaob iseenesest? Ja valitseb suur rahvaste sõprus? Naiivne lootus. Asi pole ju keeles. Vene keelega saab tänases Eestis väga vabalt hakkama. On saadud ja ilmselt ka saadakse edaspidigi. Sellistele tarbijatele ja teenindajatele joostakse lausa tormi. Ja ega poliitikud ise ka maha ei jää. Aga ega siis Kreml meid veel selle pärast rahule jäta. Kremlil on ju vaid üks eesmärk - territoriaalne laienemine ja venestamine. Kõik muu on selle teenistuses. Ikka see Vsja naša.
25.01.2018 10:54
Selle barjääri mahavõtmise ainus mõte on eesti riigi liitmine Venemaaga. Teist varianti eestlastele Lauristin ei paku.
25.01.2018 11:13
Marju, mine venemaale!
25.01.2018 11:41
Murtud Tiib
25.01.2018 03:13
Jaa, tädi Lauristin tulgu Tallinnasse ja vaadaku kui tõrjutud tema "tõrjutud" on! Püha müristus, kui haigeks seda olukorda annab veel ajada!... Äkki aitab juba eestlaste kallal naaksumisest!


Ma ei saa aru, miks eestlaste tõrjutusest ei räägita. Tallinn on ju vene linn. Tänavatel ja ühistranspordis eesti keelt ei kuule, Maxima poes vene keele oskuseta hakkama ei saa jne.

Ma saan nii aru, et see venelastele kaasatundmine lõpebki varsti ENSV-ga. Ausalt öeldes ka mina venelasena eesti keelt ei õpiks. Milleks see vajalik on?
25.01.2018 16:51
Ega geenide vastu ei saa, varem või hiljem viib veri rähnipoja puu otsa.
Edgar, Marju, Mihhail ....jt...
25.01.2018 16:58
On teada tõde, et vanainimesed muutuvad tagasi lapseks (mentaalselt) ja hakkavad hindama ja rääkima oma lapsepõlve tõdesid. Millised olid laps Marju käibetõed ema Olga kasvatuse/katuse all?
25.01.2018 17:07
Küsimus sotside valijatele: kas teile meeldib eesti riigi alkopoliitika , tervishoiupoliitika, oma juhi Ossinovski vägiteod? Kas te olete sama meelt vene keele osas, vene lauludega laulupeole ja nullkodakondsuse küsimustes, oma lp arvamusliidri Lauristiniga?
Kas sotsidest kultuuritegelased, näitlejad, lauljad jne on sama meelt? "mariliislilled", kas pildil ikka kõik on õige?
Mida arvab omaaegne undergroundi laulik , multifilmi guru "volmi"?
Ja moderaatorile: Minu kustutamine ei ole õige, kuniks pole kustutatud kõik onu Heinotamised. Heino ei ole vähemväärtuslik nimi kui mariliisud
25.01.2018 18:06
eestikeelne keskkond ehitab kahe rahvuse vahele...barjääri...

Ma ei saagi enam aru, mida silmas peetakse. Kas meid süüdistatakse barjääri püstitamises?

Barjäär vajab kõrvaldamist. Koos vene lauluga laulupeole. Kas nii?
25.01.2018 23:55
Sm.Marju , ei austa koloniste ega taha eluimas nendega suhelda, kobigu aga ida poole putleri juurde!
1 2
Jäta kommentaar
Oled sisse logimist nõudvas kommentaariumis, anonüümseks kommenteerimiseks vajuta siia
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega