23.02.2012, 01:00
Meediakasvatus väldib laste reklaami ohvriks jäämist
Tulevased lasteaiaõpetajad oskavad lastele meedias peituvaid ohte paremini tutvustada.
FOTO:
„Sina oled kala ja reklaam on konks,” seisab lasteaiarühma ees seisval plakatil. See on üks võimalus hakata lastele juba maast madalast õpetama, mida meedia ja reklaam endast täpsemalt kujutab. Tallinna Sipsiku lasteaia õpetaja Astrid Randoja on jaotanud hommikusöögihelbed ühe populaarse eestimaise joonisfilmikangelase pildiga karpi ja ise kujundatud karpi. Väike selgitustöö reklaami tööpõhimõttest, ja lõpuks peavad lapsed valima, kumba karpi nad eelistavad. Reklaamitud lastelemmiku pildiga pakki eelistab nüüd kümnest lapsest neli. See on üks kümnest õppevideost, millega tulevasi lasteaiaõpetajaid õpetatakse meediamaailma mängude kaudu selgitama. „Üks koolieelse lasteasutuse meediaõpetuse eksiarvamus on, et meediakasvatus tähendab tehnoloogia ja arvutimängude või programmide kasutamist õpetamisel, multifilmide ja filmide ümberjutustamist lastele või õppefilmide vaatamist,” lausus õppevideote autor Kristi Vinter. Ta soovitab näiteks panna rohkem rõhku mängulistele selgitustele, mis aitaksid lastel aru saada piltide töötlemisega tekkivaist emotsioonidest, arvutis ja televiisoris nähtu tõelisusest.
Oled juba tellija?