Mereinspektsiooni tehnikaosakonna asejuhataja Tiit Tuhkla ütles, et palgid pudenesid maha Peterburist Saksamaale Wismarisse suundunud pukseri Arm pargaselt Brevik. "Nad olid kõigepealt Kakumäel ja siis sõitsid Naissaare juurde tormivarju, kus ilmselt kehvasti kinnitatud koorem lagunes. Üksikuid palke on meres nagu suitsukonisid tänaval ja need ei ärrita kedagi," rääkis Tuhkla.

Rootsi operaatorfirma Wirens Rederi AB näpunäidete järgi liikunud aluselt merre vajunud palgikogus oli mereinspektsiooni andmeil viimase kolme aasta suurim. "Ohtlikud on pooleldi uppunud palgid eelkõige plastmasskaatritele, sest võivad suure hooga sõitmisel nende korpuse läbida," märkis tehnikaasjatundja.

Puud veest korjanud puidufirma TOP Sylvester töötajate hinnangul hulpis vees enam kui 400 tihumeetrit palke, mille eest saeveskid maksavad 600–650 krooni tihumeetrist. 20–50-sentimeetrise läbimõõduga tugevatest palkidest tähitud rannariba pikkus võis ulatuda enam kui kilomeetrini.

Töömehed viisid kogutud palgid omaniku väljailmumiseni hoiule tollilattu. "Kalamehed räägivad, et suur palgilaadung on veel Naissaare lähedal," pidas TOP Sylvesteri juhataja Marek Kase palgikogumist võimalikuks veel tänagi.

Kiiresti palgikogujad tellinud Pirita linnaosa vanema Taimar Orgi sõnul ei ole veel teada, kui palju läheb maksma puude kogumine, transport ja ladustamine ning rannakoristus. "Firma teeb alguses töö oma raha eest ära, siis tuleb omanik ja maksab selle kinni või müüakse palgid maha," kirjeldas ta asjade käiku.

Linnaosavanema kinnitusel kogunes palgisoovijaid pärast uudise raadios mahahõikamist nõnda palju, et neile tuli lihtsalt ära öelda. "Et tööd korralikult teha, on vaja hulk mehhanisme. Inimesed nõustusid palke ühekaupa ära vedama. Mõned rääkisid mereseadusest: mis vesi välja annab, see leidja oma," jutustas Org.

Palgipäästmist organiseerinud tuletõrje- ja päästeameti Mustamäe komando pealiku Tõnis Pajo sõnul muutus muuli ümbrus vahepeal lausa laadaplatsiks. Alus polnud eile tööpäeva lõpuks palgikoorma toestamise vajadusest hoolimata sildumisluba palunud. "Tavaliselt on niisugused laadungid kindlustatud, sest loodusõnnetuse vastu ei saa keegi," tõdes mereinspektsiooni peadirektor Aado Luksepp.