Millist abi annab kliendile poe müügisaali teenindaja?

Kütt: Kaubamaja tüüpi kaupluses on teenindaja ühtlasi konsultant, kes tunneb põhjalikult kaupu, oskab neid soovitada ja aitab müüjat. Supermarketis on saaliteenindaja põhiülesandeks täita riiuleid, et kliendil oleks õige kaup õigest kohast alati võtta. Kaubaartikleid, mis ühe teenindaja hallata, on väga palju, seega ei saa teenindajalt oodata põhjalikku kaubatundmist. Pigem peab tal olema hea ülevaade kaupade asukohast müügisaalis ning teada see, kust kaupade kohta infot saab (infoviitadelt, pakendilt lugedes vm).

Mustallik: Vastavalt kliendi soovile. Müüja oskab anda infot toote kohta ja kaupluse kohta, öelda, kus mingi toode müügisaalis asub. Kuna lae all on viidad, on ka müüjal väga kerge vaadata, kust ta mingi toote leiab. Kes on töötanud mingi aja, sel on peas, kus mingi asi asub.

Mida peab vorstileti müüja teadma oma leti toodangu kohta?

Kütt: Teenindaja peab teadma tootjat, kauba nimetust, koostise peamisi komponente, toote hinda ja realiseerimise aega.

Mustallik: Loomulikult teab ta vorsti omadusi, erinevaid tootjaid. Kui tuleb uus toode, siis palutakse tootjal teha tootekoolitusi. Läbi ja lõhki ei saa kõike tunda. Kui klient küsib, mis on soolasem ja mis ei ole, oskab müüja kindlasti soovitada. Müüjate endi eelistusi küsitakse päris tihti.

Kas kliendil on võimalik saada poest kokandus-abi, kui ta ei oska soovitud roa tarvis näiteks liha, aedvilja või veini valida?

Kütt: Loomulikult. Lisaks teenindajate soovitustele on võimalik Selveri köögist tellida kogu peolaud. Et kliendi väärtuslikku aega säästa, on Selveris iga nädal uued retseptid “Selveri köök soovitab!”. Nii saab klient meie kauplusest nii roa komponendid kui ka kokaraamatu. Jääb üle vaid katsetada ja nautida – pole kõrvalist abi vajagi!

Mustallik: Ikka. Viimase puhul kindlasti. Palju küsitakse nõu just enne ülestõusmispühi ja jõule. Iga müüja poole võib pöörduda. Isiklikest kogemustest oskab ta kindlasti soovitusi anda.

Kelle käest saab klient talle võõras poes kõige rutem teada vajaliku kauba asukoha?

Kütt: Supermarketis on parim see, kui kaupluse visuaalne kommunikatsioon on nii selge ja arusaadav, et klient saab iseseisvalt hakkama. Enamikus poodides on infoletid. Selveris on ka infotelefonid, kus kliendi küsimustele vastab teenindaja-administraator, kes aitab alati vajaliku lahenduse leida.

Mustallik: Kindlasti klienditeeninduspunktist. Seda teenust kasutatakse vähe, rohkem küsitakse saalis olevatelt müüjatelt. Kui inimesed ei ole mõnda kaupa üles leidnud, siis oleme lisanud rohkem viitasid. Näiteks on teenindusleti peal viit, kus riiulivahes on pakendatud salatid.