Facebooki kasutustingimustes on kirjas rida, et Facebook ei jaga isiklikku informatsiooni ühegi aplikatsiooniga ilma kasutaja enda nõusolekuga. Ilmselt on enamus Facebooki kasutajaid (eriti, kui kasutatakse mobiilseid versioone rakendusest) kokku puutunud sellega, et Facebook küsib luba profiilil teatud informatsioonile või sõprade nimekirjale ligi pääsemiseks. Sinna kuuluvad näiteks erinevad auhinnamängud, fotograafiarakendused, muusikarakendused jne.

Ka ettevõtte Big Data Scoring juht ja kaasasutaja rõhutas, et nõusoleku profiilile ligi pääsemiseks annab iga laenutaotleja, kes on nõus rakenduse analüüsiga nende profiilist, isiklikult. Informatsioon, mida rakendus käitleb, on akumuleeritud kogu Facebooki kasutusperioodi jooksul.

Viimase paari aasta jooksul on Facebookis olnud mitu olulist muudatust nii ülesehituselt kui ka privaatsuse koha pealt. Just isikliku informatsiooni kasutamine ja olemasolu ongi Facebookile kõige teravamat kriitikat pälvinud, mille tulemusena on ka kasutus- ja privaatsustingimusi korduvalt uuendatud. Kuigi nüüd on võimalik enamus informatsiooni enda kohta varjata või avada vastavalt tutvusgruppidele, on populaarseks saanud ka rakendused ja mängud, mis küsivad kasutaja profiilile ligipääsuks luba. Tihti antakse see luba ka ilma pikemalt järele mõtlemata.

Uue aja kapital - isiklik informatsioon

On olnud juhtumeid, kus inimeste mõtlematu tegevus sotsiaalmeedias on neile maksnud töökoha.
Näiteks postitab keegi, kes on just tööle teatanud, et on haige, Facebooki midagi oma eelmise päeva pidustustest ja ülemus juhtub seda nägema. Sellised klassikalised juhtumid on pigem kasutajapoolne eksimus, kui turvaauk Facebookis. Küll aga on Facebooki serverites talletatud informatsiooni, mille pealt Facebook otseselt raha teenib.

Facebook ise eitab isiklikult informatsioonilt raha teenimist. Küll aga müüb Facebook personaliseeritud reklaami, mis paketeeritakse kasutajagruppidele vastavalt nende tegevusele, like'idele, vanusele, asukohale jne. Reklaami ostja saab valida nende tootele või teenusele sobiva väga täpse sihtrühma, mis peaks tagama reklaami sõnumi efektiivsuse.

Sarnase informatsiooni põhjal teevab arvutusi ka firmad nagu Big Data Scoring ja kasutajad annavad selle jaoks ise nõusoleku. Sihipärasel kasutusel võib tõesti olla ka kasutaja jaoks kasulikke väljundeid. Juhul, kui me ei ole päris kindlad selles, mida tahame ja algoritm suudab otsuse meie eest teha, meie kasutusharjumuste põhjal (kusjuures, need ennustused on üldjuhul väga täpsed, nagu ka Big Data Scoringu loojad kinnitavad).

See on big data fenomeni positiivne pool. Küll aga on nii akadeemilises maailmas kui ka infotehnoloogia valdkonnas töötavatelt inimestelt kõlanud mure esiteks sellise informatsiooni kasutamise eetilisuse üle. Ning selle, et ühel suurfirmal on nüüdseks üle miljardi inimese kohta väga täpset ja kohati väga intiimset informatsiooni.