Jah, 2003. aastal oli mul au sõita mõlema kogenud mehega koos. Mul on mitte ainult parimad mälestused, vaid ka otsene kasu. Olime väheste kogemustega noored, minul oli palju õppida Markkolt, minu kaardilugejal Jarmo Lehtisel jälle Michaelilt. Michael oli väga hea suhtleja ja lahe sell, temaga polnud mingeid raskusi. Olen mõtteis sageli teda meenutanud.

•• Märtin tegi MM-ralliga lõpp-arve. Praegu sõidab eestlane Taani turismiautode sarjas. Kas Märtin toimis õigesti?

Mina pole otsustaja. Näeksin Markkot meelsasti MM-sarjas, kus ta hea autoga oleks kindlasti tippsõitjate seas. Sellest võidaks kogu MM-sari, päris kindel.

•• MM-sarjal pole just parimad ajad. Vähe tiime, vähe töökohti?

Jah, nii see on. Lootma peab, et tulevikus tiime lisandub. Tulevad ehk Suzuki ja Mitsubishi. Palju aitaks, kui iga tiim võiks välja panna kolm autot. Tööturul läheks olukord lahedamaks.

•• Kui kergesti te ise Fordis

lepingu saite?

Raskelt. Ma ei liialda, et asja otsustas tegelikult mu mänedÏeri ja toetaja Timo Jouhki abi. Tema on omal ajal aidanud Tommi Mäkineni, Juha Kankkuneni, Harri Rovanperä ja teisi nimekaid soomlasi. Ford tahtis minult kaasavara, ja see polnud just väike.

•• Olete kahel viimasel MM-rallil olnud poodiumil. Kas olete Fordiga rahul?

Hooaja algus oli uue autoga vaevaline, tasapisi on hakanud paremini minema. Meeskond arvestab Marcuse ja minu nõuannetega. Mul on Fordiga 2+2 leping, järgmisel hooajal olen seega kindlasti veel Fordi sõitja.

•• MM-sarja iseloomustab Grönholmi ja tiitlikaitsja Sebastien Loebi duell. Kumb on kõvem?

Soomlasena pean Marcuse võitlustahet vägevaks. Ta on ehk kriimu võrra parem sõitja. Kuid Marcust on alt vedanud tehnika. Loeb on väga kindel sõitja, kes teeb üliharva vigu, ka on Citroën töökindel auto. Aga nõus, nende kahe mehe duell annabki MM-sarjale värvi.

•• Täna sõidate Saku suurhallis kartautoga. Kui lähedalt te selle väikese sõidukiga tuttav olete?

Ma pole kartautoga võistelnud. Põgusaid kokkupuuteid on muidugi olnud. Võtan Tallinna võistlust kerge vahepalana. Nii võtavad seda teisedki. Oleme Tallinnas teise eesmärgiga, võistlus on pigem heategevusüritus.

Märtini-Parki riided oksjonil

•• Fordi tehasetiimi M-Sport juht ja omanik Malcolm Wilson paneb üritusel “Star Track - rallitähed kardirajal” heategevuslikule oksjonile kaks võistluskombinesooni.

•• Tegemist on Michael Parki ja Markko Märtini sõiduriietega, milles mehed on võitnud nii mõnegi MM-etapi. Wilson selgitas, et tavaliselt valmistatakse igale meeskonnaliikmele üheks hooajaks eritellimusel kolm sõidukostüümi ning pärast tuleb need tiimile tagastada. Siiski, ühe kombinesooni lubavad nad tavaliselt sõitjatel endale jätta.

•• Taolise kostüümi hind on Sparco riiete maaletooja sõnul 15 000 kroonist ülespoole, oksjonile pandavad kombinesoonid on aga valmistatud eritellimusel ning järelikult kallimad.

•• Oksonil osalemiseks tuleb soovijatel ennast Saku Suurhallis eelnevalt kuni kella 18.25 vastavalt õhtujuhtide näpunäidetele registreerida.