„Hetkel puudub esmase juhiloa saanud isikul kogemus sõitmisel libedal teel, sest libedasõidukoolitus toimub alles juhi lõppastme koolituse raames. Viimane võib mõjutada Eesti liiklusohutust negatiivselt,” põhjendatakse eelnõu seletuskirjas.

Praegu peavad algajad juhid läbima libedakoolituse kahe aasta jooksul pärast esmase juhiloa saamist.

Määruse rakendumisega kaasnevad täiendavad kulutused koolitajatele, kes peavad ehitama või rentima nõuetele vastavaid libedasõiduks ettenähtud õppeväljakuid, ostma või rentima vastavaid õppesõidukeid ja muud õppe läbiviimiseks nõutavat varustust.

Hetkel ehitatakse libedasõidu väljakuid Ida-Virumaal ja Lääne-Virumaal. Statsionaarsed kunstkattega libedasõidu õppeväljakud on olemas Pärnus AIDE autokoolil, Tartu autokoolil OÜ Autosõit ja Tallinnas Männikul. Kunstkattega libedasõidu õppeväljaku maksumus on umbes 6-10 miljonit krooni.

Kuna viimasel ajal on juhtunud mitmeid liiklusõnnetusi noorte juhtidega just asulavälistel teedel, siis soovib majandus- ja kommunikatsiooniministeerium suurendada õppesõidus maanteesõidu osakaalu.

„Senise kahe sõidukorra asemel peab iga õpilane sõitma asulavälisel teel vähemalt neli sõidukorda või rohkem,” seisab seletuskirjas.