Mis seisus Eesti kool on? Kui koolile tasakaalustatud hinnang anda, sest uudistes on toon enamasti negatiivne. Alles hiljuti ilmus artikkel, et Eesti kool ei sobi ei poistele ega tüdrukutele. Samal ajal aga on meie õpitulemused rahvusvahelises võrdluses väga head. Kuidas seda hinnata ja kust head tulemused tulevad, kui kõik nii halvasti on?

Palju on kinni Vene ajast jäänud süsteemis ja sel ajal hariduse saanud õpetajates. Neil on väga sarnased meetodid ja nad on terve elu ühtmoodi õpetanud. See, mida nad teevad, on kahtlemata efektiivne, aga ma saan aru, miks see võib koolirõõmu vähendada ja miks need vastukäivad tulemused olemas on. Koos muutunud ja individuaalset arengut pakkuva õpikäsituse juurdumisega peaks ka õpilase koolirõõm tõusma. Aga ega seda üleöö tekitada ei saa, see peab järk-järgult tulema. Kui tuleb muutus õpetajaskonnas, siis saab seda üle kanda ka õpilastele.

Artikkel jätkub ...
Täismahus lugemiseks logi sisse, telli digipakett või osta päevapilet.