Ühistransporti kureeriv abilinnapea Toomas Vitsut ütles, et soodushinnaga sõitmiseks ei piisa ainuüksi tallinlaseks olemisest, vaid selleks tuleb sõidupääse lunastada läbi elektroonilise piletisüsteemi, mis eeldab ID-kaardi olemasolu.

Hinnatõus ei puuduta üksikpileteid - eelmüügist ostes maksab üks sõidutalong endiselt 10 krooni ja sõidukist ostes 15 krooni.

Vitsuti sõnul on piletihindade muutmine otseselt seotud uue elektroonilise süsteemi rakendamisega, ja kui seda mingil põhjusel 1. märtsist tööle panna ei õnnestu, lükkub ka piletihinna tõus edasi.

Abilinnapea nimetas pilti- hinna tõstmist paratamatuks, sest vedajafirmade kulud suurenevad pidevalt ehk ühistransport muutub järjest kallimaks. Samas ei soovi aga linn muuta ühistranspordi rahastamisviisi, mille järgi ligi 40 protsenti vajalikust rahast saadakse piletitulust ja ülejäänud osa makstakse linnaeelarvest dotatsioonina.

Linlastele soodushinna pakkumine on aga Vitsuti väitel üks vahend, kuidas meelitada elanikeregistris mitteolevaid, kuid tegelikult Tallinnas elavaid inimesi ennast pealinlaseks registreerima.

Abilinnapea ütles, et uusi piletihindasid ette nägev eelnõu jõuab linnavalitsuse istungile tõenäoliselt eeloleval kolmapäeval. Lisaks linnavalitsusele peab uued hinnad heaks kiitma volikogu.

Sarnane linlasi eelistav kord kehtib näiteks ka Soome pealinna Helsingi ühistranspordis. Helsingi ja selle satelliitlinnade elanikud maksavad 14 päeva pileti eest ümberarvestatuna ligi 300 krooni, teised inimesed aga ligi 450 krooni.