Endiselt painab teda aga küsimus, miks õnnetus juhtus, kirjutan SL Õhtuleht.

Põrutuse ja kandluumurruga pääsenud ning kokkupõrke järel sõidukist ise välja pääsenud juht jäeti koos mitme teise õnnetuse üle elanud inimesega Tartusse haiglaravile. TV3-le antud intervjuus tunnistab ta, et mäletab õnnetust väga täpselt. Miks aga vastutulnud auto järsku oma sõidusuunast näitlejate autole ette keeras, jääb talle mõistatuseks.

«See on mul silme ees. Autod tulevad vastu, ja sealt reast järsku üks mees lihtsalt keerab välja,» kirjeldab autojuht Mart. Tema sõnul keeras auto välja teistmoodi kui möödasõitu tehes: «Tavaliselt möödasõitu tehes sõidetakse teise ritta paralleelselt ja sujuvalt. Tema tuli järsku ja diagonaalis.»

See toetab ka vastutulnud Fordis sõitnute, surmasaanud juhi ja tolle kaassõitja laste arvamust, et nende isal tekkis rooli taga tervisehäire.

Õnnetuse vältimiseks võimalust ei olnud, kuid tagantjärele heietab Mart siiski mõtteid, et äkki oleks kuidagi teisiti saanud…

«Kui mina sõidan oma vaba raja peal ja mulle tulevad autod vastu ning üks hakkab rumalusi tegema, siis on mul kaks võimalust: ma kas keeran paremale ja teelt välja kraavi või ma lähen tema sõidusuuna peale,» räägib juht haiglavoodis. Ta lisab, et olukorras, kus vastutulevaid sõidukeid on veel, oleks vasakule keeramine tähendanud ikkagi laupkokkupõrget. «Ma olen mõelnud, et kui ma oleksin paremale keeranud ja talle külje ette, siis oleks me kõik surma saanud. Auto esiosa on ikkagi kõige tugevam koht,» arvab Mart, et paremat lahendust olukorras ei olnud.

Seda, kas kokkupõrke hetkel oli Dajan Ahmetil turvavöö lahti või kinni, Mart kindlalt ei tea, aga ei taha ka kindlalt uskuda, et see lahti oli. Üldse pääsesid tema sõnul ülejäänud inimesed autos just tänu turvavööle ja -patjadele. Iseenda ja kõrvalistuja ellujäämist peab ta imeks ning täielikult korralikult tööle hakanud turvapatjade teeneks. «Kui oleks tagaistmel kõigil turvavööd lahti olnud, siis oleks nad nagu raketid lennanud sealt auto esiossa,» on Mart veendunud.