Harjutuse stsenaariumi kohaselt siseneb Rootsi õhuruumi raadiosideta lennuk. Rootsi hävitajate ülesanne on lennuki tuvastamine, kontrolli alla võtmine ja eskort. Rahvusvaheliste vete kohal võtavad lennuki üle NATO õhuturbehävitajad, kes eskordivad lennuki ohutu maandumispaigani.


Balti õhuturbeharjutused on rutiinne harjutustesari NATO õhuturbeprotseduuride õppimiseks ja kordamiseks. NATO korraldas esimese Balti õhuturbeharjutuse 2008. aasta oktoobris. 2009. ja 2010. aastal viidi läbi kokku kuus õhuturbeharjutust.


Varasematel õhuturbeõppustel on harjutatud abisaadetiste toimetamist tundmatusse piirkonda õhuteid pidi, õhuruumi kontrolli elektroonilise segamise tingimustes, taktikalise õhutuletoetuse andmist maismaaoperatsiooni toetuseks, õhukaitsetegevust ründava vastase vastu ning tankimist õhus.


Balti riikide õhuväelased mehitavad Karmelava Õhuseirekeskust Leedus, mis juhib ning toetab õppusel osalevaid lennukeid. Praegu teenib Karmelavas viis Eesti ohvitseri ja kuus allohvitseri, NATO Õhuoperatsioonide juhtimiskeskuses Uedemis teenib üks ohvitser ja üks allohvitser ja Ramsteini väejuhatuses üks Eesti ohvitser.


Eesti Õhuvägi tagab õppusel osalevate lennukite vastuvõtu Tallinna lennuväljal ja maapealse toetuse Eesti õhuruumis.