Viimaste aastate rängimas avariis hukkusid marsruuttaksos Volkswagen Sharan sõitnud kolm meest ning üks naine, kellest eile hilisõhtuks olid tuvastatud Indrek (21) ja Marek (19). Masina juht Lembit (51) ning tagaistmel olnud Jordanka (21) viidi üliraskete vigastustega Mustamäe haiglasse. Seitsmes autos olnud inimene Anti (18) sai samuti kergemalt vigastada.

Noore tüdruku elu õnnestus päästa

Kõige tõsisemalt vigastada saanud Jordankale tehti eile haiglas tunde väldanud operatsioon. Neiu oli saanud koljuluumurru, samuti õlavarre ning reieluu killulise murru.

Mustamäe haigla intensiivraviosakonna arst Kaja Pukk lausus, et vaatamata rasketele vigastustele naise elu ohus pole. Lembit murdis avariis rangluu ning rebastas põlvesidet.

Veel said üheksa auto kokkupõrkes kannatada Helgi (61) ja Mati, kes pääsesid eile haiglast koju.

Õnnetus toimus eile kella kolme paiku päeval Harjumaal Aruvallas Tallinna- Tartu maantee 24. kilomeetril, kui möödasõitu alustanud Volkswageni väikebuss kaldus vastassuunavööndisse ning põrkas kokku DAF veoautoga. Kokkupõrge tabas bussi paremat esiosa ja külge ning paiskas masina kraavi. Veoauto juht pääses vigastusteta.

Kuigi DAF veoautole järgnenud rivi esimene auto sai pidama, sattusid talle järgnenud autod ahelavariisse. Kokku sai õnnetuses kannatada üheksa masinat: 4 sõiduautot, 2 veoautot, kaks väikebussi ning suur buss.

Viimasena avariisse sattunud Tartust Tallinna teel olnud Scania buss vedas pealinna Tartu korvpallikooli umbes 30 teismelist pallurit, kuid kõik nad pääseisid vigastusteta.

"Saime äkki aru, et eespool on midagi juhtunud, sest äkki bussijuht pidurdas järsult, tundsime väikest kokkupõrget ning siis hakkas buss teelt ära libisema," lausus 1986. aastal sündinud poisslaste korvpallimeeskonda kuuluv Mario Luik. "Paljud hakkasid karjuma, sest vahepeal oli juba tunne, et buss läheb kraavi ümber. Õnneks jäi bussi tagumine ots kraavipervele pidama."

Bussijuht lasi Eesti noorte korvpallimeistrivõistluste mängudele teel olnud noorukid välja kümmekond minutit pärast avariid. "Ilmselt ta ei tahtnud, et me väljas avanevat õudset pilti näeme," sõnas Taimar Rebane.

Juht jäi roolisamba alla kinni

Kümmekond minutit pärast ahelavariid sündmuspaigale jõudnud Harju päästeteenistuse operatiivkorrapidaja Ragnar Plees sõnas, et oma üheksa-aastase karjääri jooksul pole ta nii ohvriterikast õnnetust näinud. "Sündmuskohal oli asi nii hull, et midagi polnud aru saada, kes kellele oli sisse sõitnud," kirjeldas ta. "Autos, milles inimesed hukkusid, oli juht küll teadvusel, kuid apaatne. Pidime teda kümmekond minutit autost välja lõikama, sest ta oli roolisamba all kinni."

Harju politsei avariitalituse juhtivinspektor Lembit Prunt lausus, et õnneks olid kõigil avariisse sattunud autodel all talverehvid, ehkki kohustus nendega sõita lõppes 1. märtsil. "Praegu on vara veel öelda, mis täpselt avarii põhjustas, kas hindas möödasõitu alustanud Volkswageni juht oma võimeid üle või oli asi puhtalt ilma süü," ütles Prunt. Tema sõnul ei olnud Volkswageni puhul tegu piraatbussiga.

Kaks ja pool tundi pärast ahelavariid sõitis Tallinna- Tartu maanteel Kose risti lähedal kraavi Ikarus-buss, kus oli 50 Jõgeva Ühisgümnaasiumi last.

Tallinna nukuteatrisse teel olnud lapsed pääsesid õnnetusest vigastusteta.