„NO99 ei ole kunagi nii suuri reklaamihankeid teinud, et need vajaksid riigihanke välja kuulutamist,“ ütles teatri tegevjuht Kaarel Oja. „Kui me oleksime tellinud ühest kohast kogu turunduskampaania, mis sisaldab kõike alates reklaamide teostamisest, meedia planeerimisest kuni televisiooni ja välimeedia pindade ostmiseni, siis see võinuks riigihanke konkursiks vajalikku piiri ületada.“

Aprilli teisel nädalal sai Oja kultuuriministeeriumist telefonikõne, kus paluti sõbralikus toonis esitada „Ühtne Eesti“ eelarvekulud kontrollimiseks. „Esitasin eelarve ministeeriumile samal päeval, kuid palusin, et seda ei avalikustataks,“ rääkis Oja. „Kavatseme avalikustada kogu eelarve etenduse järgsel pressikonverentsil.“

NO99 kuulub koos Nukuteatri, Vanemuise ja Endlaga kultuuriministeeriumi alluvuses töötavate riigiteatrite hulka, olles seega aruandekohuslane.

“Seoses NO99 etendusega “Ühtne Eesti” tegin järelpärimise teatri direktorile Kaarel Ojale küsimusega, kas reklaamiringkondades, mitte parteikontorites, liikuval jutul etenduse tohutust reklaami- ja PR-eelarvest on tõepõhi all. Esitatud eelarvest nähtub, et selle maht riigihanke korraldamist ei nõua,” ütles kulturiministeeriumi kantsler Siim Sukles.

Väidetavalt tundsid Reformierakonnaga seotud isikud huvi, kas etenduse reklamieelarve võiks ületada 4 miljoni krooni piiri ja kas see oleks vajanud riigihankekonkursi läbiviimist. Riigihankekonkurss tuleb läbi viia teenuste ostmisel, mille kogumaksumus ilma käibemaksuta ületab 400 000 krooni ehk 625 864 krooni.

Viimasel paaril aastal ei ole Eesti teatrid seda summat ületavaid reklaamikampaaniaid korraldanud.