Nõmme jaama varikatus lõpusirgel
Kahe nädala pärast tähistab Nõmme linnaosavalitsus shampanjajoomisega ajaloolise varikatuse taastamist, miljonikroonise katuse all rongi ootajatele torkavad edaspidi silma ka jaamahoone uhiuued puitaknad.
"Ega me midagi uut sinna välja mõelda saanud. Aknad on täpselt sellised, nagu nad originaalis olid ning ikka puidust," viitas Nõmme asevanem Jüri Jõgeva jaamahoone muinsusväärtuse austamisele.
Varikatuse püstitajate töötempo sunnib linnaametnikke ampanjaostmisega kiirustama. Maikuusse kavandatud lindilõikamine saab esialgsetel andmetel teoks juba paari nädala pärast. "Paljud nõmmelased on varikatuse taastamist igatsenud ja katsume sellest tähtsast sündmusest neile ka varakult teada anda," lubas Jõgeva.
Varikatuse taastamisega Nõmme jaama uuendustööd ei piirdu. Aasta lõpus kolib telefonikeskus jaamahoonest ära ja siis tellitakse jaamatiiva ümberehitus Nõmme muuseumiks.
Nõmme jaama lugu
1872 asutatakse Nõmme jaam
1888 jaama juurde valmivad kruusatäitega platvorm ja kõrvaltee
1890 praeguse jaamahoone ja ülesõidukoha vahel valmib puidust varikatus
1900–1910 rajatakse paviljoni-tüüpi jaamahoone, lammutatakse lagunev varikatus
1912 valmib uus raudteerööbastest taladele toetuv varikatus, katuse ja jaama peasissekäigu vahele rajatakse viilkatus
1930 Nõmme saab uue jaamahoone, hoonesse viiv katuselööv ja Hiiu poole jääv tiib lammutatakse
1987 Rahumäe-poolne varikatuse osa lammutatakse